تأمین ماشین آلات معدن و حل تعارضات این بخش با محیط زیست در اولویت دولت باشد

به گزارش مجله گیلاسفا، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به اینکه فعلا باید زمان بیشتری به دولت برای تحقق وعده هایش بدهیم و برای ارزیابی عملکرد و سیاست های آن زود است گفت: توصیه من به دولت اولویت بندی موانع فراوری و برنامه ریزی برای حل این موانع بر اساس همان اولویت بندی است.

تأمین ماشین آلات معدن و حل تعارضات این بخش با محیط زیست در اولویت دولت باشد

ابراهیم جمیلی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اضافه نمود: برای حل بسیاری از موانع فراوری احتیاج به منابع کافی وجود دارد اما همه می دانیم در شرایط فعلی منابع موجود کفاف حل مسائل را نمی دهد. بنابراین اگر دولت برای این موانع اولویت بندی نداشته باشد نمی توان انتظار حل مسائل را داشت.

او با اشاره به اصلی ترین موانع فراوری در بخش معدن اعلام کرد: اولین اولویت تأمین ماشین آلات بخش معدن است. ماشین آلات بخش معدن دچار فرسایش شده و به علت تحریم ها امکان واردات ماشین آلات به روز وجود ندارد. این امر هزینه های فراوریات معدنی را افزایش داده و بهره وری را پایین آورده است.

جمیلی ادامه داد: دومین معضل در بخش معدن حل تعارضات این صنعت با محیط زیست است. ضروری است این مسائل و تعارضات در تفاهم نامه تازه کاهش داده گردد. اگر این دو اولویت تا قبل از عید انجام گردد موفقیت های خوبی خواهیم داشت.

او تأکید کرد: دولتمردان تا اینجا وعده های زیادی برای حل این مسائل داده اند اما اینکه چقدر این وعده ها محقق خواهد شد معلوم نیست.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1216

به "تأمین ماشین آلات معدن و حل تعارضات این بخش با محیط زیست در اولویت دولت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین ماشین آلات معدن و حل تعارضات این بخش با محیط زیست در اولویت دولت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید