تاتا تایگور معرفی گردید؛ خودروی برقی 500 میلیون تومانی هند را بشناسید

به گزارش مجله گیلاسفا، شرکت تاتا موتورز تاتا تایگور را به اسم دومین محصول برقی این شرکت معرفی نموده است. این خودرو با قیمت حدودا 500 میلیون تومان چه ویژگی هایی دارد؟

تاتا تایگور معرفی گردید؛ خودروی برقی 500 میلیون تومانی هند را بشناسید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

خبرنگاران - شرکت تاتا موتورز هند که در چند سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته، خود را برای عرضه دومین مدل برقی خود آماده می نماید. این خودرو در حقیقت نسخه الکتریکی سدان تایگور (Tigor) بوده و پسوند EV به نام آن اضافه شده است.

گفته می گردد این سدان الکتریکی جمع و جور با شارژ کامل می تواند تا 300 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد و احتمالا با قیمتی کمتر از 20 هزار دلار (در محدود 500 میلیون تومان) راهی بازار فروش خواهد شد.

مثل نکسون EV، تایگور EV هم به همان ماژول برقی زیپترون مجهز شده، اما باتری آن کوچک تر بوده و بجای پک 30.2 کیلووات ساعتی از پک 26 کیلووات ساعتی بهره می برد.

در صورت اتصال به سوکت شارژ پرسرعت، 80 درصد از ظرفیت این باتری در عرض 60 دقیقه پر می گردد. تاتا برد حرکتی نکسون EV را 312 کیلومتر اعلام نموده، با در نظر گرفتن این امر و وزن کمتر تایگور EV پیمایش مسافتی در حدود 300 کیلومتر برای این خودرو منطقی بنظر می رسد.

شعاع حرکتی تاتا تایگور با یک بار شارژ

اما نکته تامل برانگیز اینکه یک تصویر منتشر شده از نمایشگر پشت فرمان، پیمایش 204 کیلومتر مسافت با شارژ به جامانده 59 درصد را نشان می دهد. اگر این تصویر واقعی باشد، در آن صورت تایگور EV باید بتواند مسافتی بیش از 300 کیلومتر را طی کند

در داخل کابین Tigor EV تفاوت چندانی با مدل بنزینی ندارد و صرفا برای ایجاد تمایز بعضی قسمت ها به رنگ آبی درآمده اند. نمایشگر 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی با 4 اسپیکر و 4 توییتر، دکمه های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان از ویژگی های کابین این خودرو هستند.

از نظر تجهیزات ایمنی هم باید به مواردی مثل ایربگ دوگانه، ترمز ABS با سامانه توزیع الکترونیکی، سنسور و دوربین پارک عقب و یادآور بستن کمربند اشاره نمود.

قدرت پیشرانه تاتا تایگور

نکته جالب اینکه قدرت پیشرانه تاتا ایگور EV برابر با 55 کیلووات اعلام شده که این اندازه معادل 74 اسب بخار می گردد. گشتاور آن هم 170 نیوتن متر ذکر شده و هندی ها ادعا می نمایند با تکیه بر این پیشرانه تایگور EV صفر تا صد را در عرض 5.7 ثانیه می پیماید، رقمی که دور از تصور به نظر می رسد اما در صورت تحقق کاملا تحسین برانگیز خواهد بود.

در هر حال زمان زیادی تا انتشار جزئیات بیشتر از تاتا تایگور EV نمانده و برای آگاهی از مشخصات کامل این اتومبیل برقی باید تا 31 آگوست (نهم شهریور) منتظر بمانیم. بد نیست بدانید از این تاریخ، تاتا موتورز نسبت به ثبت سفارش مشتریان علاقه مند هم اقدام خواهد نمود.

درباره قیمت نهایی تایگور EV فعلا حرفی به میان نیامده، اما مبلغ پیش پرداخت برای سفارش این خودرو 21 هزار روپیه اعلام شده که معادل تقریبا 280 دلار می گردد. لازم به ذکر است این خودرو به احتمال زیاد قیمتی کمتر از نکسون EV خواهد داشت، مدلی که بین تقریبا 19 الی 22.5 هزار دلار قیمت دارد.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 963

به "تاتا تایگور معرفی گردید؛ خودروی برقی 500 میلیون تومانی هند را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاتا تایگور معرفی گردید؛ خودروی برقی 500 میلیون تومانی هند را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید