ترامپ نمی تواند آرمان بریتانیایی ها را محقق کند، منافع فراوان ریاست جمهوری بایدن برای امنیت ملی انگلیس

به گزارش مجله گیلاسفا، وزیر خارجه اسبق انگلیس در روزنامه دیلی تلگراف نوشت: ضروری است بدانیم دونالد ترامپ نخواهد توانست آرمان بریتانیایی ها را محقق کند.

ترامپ نمی تواند آرمان بریتانیایی ها را محقق کند، منافع فراوان ریاست جمهوری بایدن برای امنیت ملی انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن در مقاله ای به قلم ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس نوشت: آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به بسیاری از موضوعات دنیای ورود کرد و باعث تحقیر رویکرد دموکراتیک این کشور شد.

این سیاستمدار انگلیسی با طرح این سؤال که رقابت های انتخاباتی آمریکا شدیدتر شده است، ولی نتیجه آن چه سودی برای انگلیس دارد؟ می نویسد: می توان گفت از نظر لندن دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا چندان برای انگلیس بد نبود. او روابط گرمی با انگلیس داشت، نخست وزیر ما را دوست دارد و از توافقنامه تجارت آزاد پشتیبانی می نماید. واشنگتن در بعضی از لحظات مهم ازجمله حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در سالزبوری یا فسخ قرارداد تجاری با ما از سوی چین به دلیل رویکرد لندن درقبال موضوع هنگ کنگ از بریتانیا حمایت کرد.

اجماع مقام های امنیتی دولت ترامپ برای حمایت از جو بایدن

دیلی تلگراف می نویسد: می توان از این اقدامات ترامپ و نیز کوشش های خستگی ناپذیر دیپلمات های آمریکایی برای حفظ همکاری با متحدان قدردانی کرد، گرچه وی نتوانسته است تیم خود را حفظ کند و تغییرات مکرر وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی و مقام های ارشد اطلاعاتی نقشی ویران کننده در روابط دوجانبه داشته است.

دونالد ترامپ و بوریس جانسون

هیگ نوشت: می توان گفت بسیاری از اظهارات ترامپ درباره سیاست خارجی بخشی از خط مشی بلندمدت راهبرد آمریکاست، زیرا موضع وی درقبال چین نگرانی واشنگتن را از به وجود آمدن حریف راهبردی جدید نشان می دهد. همچنین سخنان وی خطاب به اعراب درباره پرداخت هزینه های حضور نظامی در منطقه در ادامه سیاست های باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکاست، با این تفاوت که جهت دهی تهدیدآمیز آن پررنگ تر است.

تمایل ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان بخشی از موضع دولت آمریکا پس از اشغال عراق است که باعث ناآرامی های زیادی شد.

وزیر اسبق انگلیسی می نویسد: با وجود همه این اتفاقات، ترامپ ناتو را نابود نکرد و اتفاق خارق العاده ای را در دنیا رقم نزد. ظاهراً برداشت اشتباهی اتفاق افتاده است، انگلیسی ها باید بدانند چیزی که برای لندن مهم است، وجود دموکراسی در کشور است. بریتانیا به آمریکا احتیاج دارد تا رهبری فعالی در ناتو داشته باشد و قدرت اقتصادی بزرگ واشنگتن را با اقتدار ذاتی بریتانیا در دنیا ترکیب کند. این همان چیزی است که در چهار سال آینده به آن احتیاج خواهیم داشت و هیچ کشوری غیر از آمریکا نمی تواند چنین چیزی را فراهم کند. طبعاً ضروری است بدانیم دونالد ترامپ نخواهد توانست این آرمان بریتانیایی ها را محقق کند.

تظاهرات مردم انگلیس در مخالفت با سفر ترامپ به لندن

به نوشته این روزنامه انگلیسی، ترامپ در مدیریت مقابله با شیوع کرونا در آمریکا بسیار ضعیف عمل کرد و در حالی که می توانست کشورها را به موضع گیری جدی در برابر این ویروس دعوت کند؛ سیاست دیگری را در پیش گرفت، مرزهایش را بست و از به اشتراک گذاشتن تحقیقات در زمینه واکسن کرونا خودداری کرد و در آینده نیز چنین کارهایی را انجام خواهد داد.

ویلیام هیگ می نویسد: با توجه به اینکه بریتانیا سال آینده میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی است و به این دلیل که این کنفرانس اهمیت زیادی برای لندن دارد، کشورها با حضور در کنفرانس می توانند سرنوشت دیگری را در زمینه تحولات محیط زیستی رقم بزنند و باید چاره دیگری را جستجو کرد. ترامپ نشان داده است تمایلی به برگزاری چنین کنفرانس ها و به راه افتادن چنین موضوعاتی ندارد و حتی از موضع خصمانه با آن ها برخورد می نماید.

وزیر اسبق امور خارجه انگلیس در سرانجام نوشت: 73 مقام رسمی اسبق امنیت ملی آمریکا در دوره های ریاست جمهوری ریگان و بوش هفته گذشته از مردم آمریکا به ویژه جمهوری خواستار خواستند تا فراتر از اقدامات جناحی به جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ رأی دهند. این موضوع مورد حمایت بسیاری از محافظه کاران انگلیس که دوستی دیرینه با جمهوری خواستار دارند نهاده شد. به نظر می آید ریاست جمهوری بایدن برای امنیت ملی انگلیس در آینده منافع زیادی داشته باشد.

4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 185

به "ترامپ نمی تواند آرمان بریتانیایی ها را محقق کند، منافع فراوان ریاست جمهوری بایدن برای امنیت ملی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ نمی تواند آرمان بریتانیایی ها را محقق کند، منافع فراوان ریاست جمهوری بایدن برای امنیت ملی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید