کارایی و ایمنی بالای واکسن روسی عامل موفقیت جهانی

به گزارش مجله گیلاسفا، معاون نخست وزیر روسیه می گوید: موفقیت جهانی اسپوتنیک وی مربوط به کارآیی و ایمنی بالای آن است؛ سهولت حمل و نقل و ذخیره سازی آن نیز در این موفقیت نقش داشته اند.

کارایی و ایمنی بالای واکسن روسی عامل موفقیت جهانی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه می گوید: موفقیت دنیای اسپوتنیک وی مربوط به کارآیی و ایمنی بالای آن است.

وی با بیان اینکه روسیه سایر پیشرفت های ابتکاری خود را به اشتراک خواهد گذاشت گفت: موفقیت بین المللی واکسن روسی مربوط به اثر بخشی بالای آن است که توسط متخصصان بین المللی تأیید شده است؛ ایمنی، سهولت حمل و نقل و ذخیره سازی آن نیز در این موفقیت نقش داشته اند.

معاون نخست وزیر بار دیگر تأکید کرد که روسیه اولین کشوری در دنیا است که واکسنی را علیه عفونت ویروس کرونا ثبت نموده است و ادامه داد: ما سه واکسن مشابه دیگر داریم و تحقیقات بیشتری انجام می دهیم. واکسن برجسته ما که اسپوتنیک وی نام دارد در حدود 70 کشور که تقریبا 40 درصد از جمعیت دنیا در آن زندگی می نمایند، تأیید و تزریق شده است.

به گفته تاتیانا گولیکووا فراوری این واکسن در بلاروس، هند، قزاقستان، چین، صربستان، ترکیه، کره جنوبی و سایر کشورها شروع شده یا در حال راه اندازی است.

وی اضافه کرد: در چارچوب اتحادیه مالی اوراسیا، ما یک برنامه تلفن همراه سفر بدون کووید 19 را برای سفرهای بین المللی ایمن راه اندازی کردیم که از فوریه امسال (حدود سه ماه پیش) به طور فعال در کشورهای عضو علاقه مند به EAEU استفاده می گردد. از این طریق کاربران دارای فرصتی برای یافتن سریع آزمایشگاهی برای آزمایش PCR، دریافت گواهی آزمایش و عبور از مرزهای بین المللی کشورهای عضو هستند.

این اجلاس توسط کمیسیون اروپا و ایتالیا به عنوان رئیس G20 برگزار می گردد. پیش بینی می گردد که کشورهای G20 به همراه نمایندگان سازمان ملل، WHO، بانک دنیای، صندوق بین المللی پول و سایر سازمان های بین المللی در آن شرکت نمایند.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 845

به "کارایی و ایمنی بالای واکسن روسی عامل موفقیت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارایی و ایمنی بالای واکسن روسی عامل موفقیت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید