تمام کوشش خود را برای فراوری و تامین واکسن کرونا انجام می دهیم

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران (پانا) - رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز با ویروس جدیدی روبرو شده ایم که قدرت سرایت آن 70 درصد بیشتر از ویروس قبلی است و شرایط امروز با شرایط قبلی متفاوت است، گفت برای بدست آوردن موفقیت در این شرایط، رعایت دقیق و کامل همه پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی لازم و لازم است.

تمام کوشش خود را برای فراوری و تامین واکسن کرونا انجام می دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه تنها رعایت یک پروتکل کافی نیست، اضافه کرد: همه پروتکل ها از جمله شستن دست ها، استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع ها و دورهمی ها، سفر نکردن و ایزوله و قرنطینه کامل افراد مبتلا باید به صورت کامل و دقیق رعایت گردد تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

روحانی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی، رعایت همه پروتکل ها را دربرمی گیرد و می تواند راستا ما را برای مقابله با این بیماری به طور کامل تعیین کند، گفت: در شرایط بروز مشکل همه باید دست به دست هم دهیم و همه تریبون ها هم شامل هشدار باشند و هم به جامعه آرامش دهند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه هفته بسیار سختی را پیش رو داریم، تاکید نمود: همه باید دست به دست هم دهیم تا رعایت پروتکل ها به بالای 90درصد برسد تا بتوانیم این موج جدید و سخت بیماری را در هفته آینده مهار کنیم.

روحانی گفت: زمانی که در شرایط آرامش قرار گرفته و میزان مرگ و میر کاهش می یابد، همه برای اینکه این موفقیت را به نام خود ثبت نمایند با یکدیگر مسابقه می گذارند، اما وقتی شرایط برعکس می گردد، هرکسی به دنبال آن است که تقصیر را به گردن دیگری بیندازد، درصورتی که در روبرو شدن با شرایط سخت همه باید دست به دست هم آن را حل و فصل کنیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در تریبون ها و مواضعی که مطرح می گردد، بایستی هم هشدار و هم آرامش وجود داشته باشد، توضیح داد: هیچ تریبونی نباید آرامش را بهم بزند در همه تریبون ها باید آموزش، آرامش و همچنین هشدارهای لازم به طور متوازن برای رسیدن به نقطه مطلوب، بیان گردد.

روحانی در ادامه با اشاره به مباحث این جلسه درخصوص واکسن و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: براساس مطالب بیان شده تنها یک بار تزریق واکسن کفایت نمی کند و ممکن است 6 ماه دیگر دوباره لازم باشد که واکسن تزریق گردد. امروز همچنین وزیر بهداشت و درمان گفت که واکسن نمی تواند مصونیت 2 ساله و حتی یکساله ایجاد کند، لذا باید به فکر تهیه واکسن انبوه حتی برای سال های آینده باشیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ظاهراً حافظه بعضی ضعیف شده است، خاطر نشان کرد: زمانی که به دنبال خرید واکسن از روسیه و چین بودیم، کسانی پشت تریبون گفتند که اگر از روسیه و یا چین واکسن بیاورید، این واکسن را نمی زنیم و حتی بعضی تشکل های پزشکی نامه نوشتند که از روسیه و چین واکسن نیاورید، چرا که خطرناک است.

روحانی اضافه کرد: آن روزی که به دنبال تهیه واکسن بودیم، بعضی در این رابطه تزلزل ایجاد کردند و امروز همان افراد که می گفتند این واکسن را نخرید به ما می گویند که چرا واکسن کم خریدید یا چرا زودتر خریداری نکردید.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز تهیه واکسن یک امر لازم است، گفت: البته واکسنی که خریداری می گردد، حتماً باید وزارت بهداشت و درمان آن را تأیید کند.

روحانی تأکید کرد: اگر شرکتی که مورد قبول وزارت بهداشت و درمان است و می تواند واکسنی را با ارز نیمایی خریداری و در بازار عرضه کند، هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهوری توضیح داد: دولت همه توان خود را برای اینکه واکسن داخلی زودتر به نتیجه برسد، بکار گرفته است. چرا که برای ما مهم است که روی پای خود بایستیم و بسیار امیدوار هستیم که در تابستان بتوانیم از واکسن داخلی استفاده کنیم.

روحانی گفت: در 2 ماه پیش رو بایستی هر چقدر می توانیم واکسن از خارج تهیه کنیم. ضمن اینکه تا خاتمه همین هفته تزریق حدود یک میلیون و 400 هزار واکسن انجام می گردد و گروه اول واکسن را دریافت می نمایند و مصمم هستیم واکسیناسیون افراد بالای 65 سال را انجام دهیم.

روحانی گفت: در خصوص تخت های بیمارستانی نیز کوشش خواهیم کرد در چند ماه به جامانده در دولت هزاران تخت را آماده کنیم و در همین روزها تزریق اقتصادی آن را انجام خواهیم داد تا با آرامش بیشتری هفته های سخت را پشت بگذاریم.

رئیس جمهوری توضیح داد: اطمینان دارم با همکاری و کوشش و فداکاری کادر درمان که بار سنگینی را بر دوش دارند، در هفته های آینده از این مسائل عبور خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 775

به "تمام کوشش خود را برای فراوری و تامین واکسن کرونا انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام کوشش خود را برای فراوری و تامین واکسن کرونا انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید