تنها در یک ساعت میز پذیرایی نوروز را بچینید!

به گزارش مجله گیلاسفا، پذیرایی در عید نوروز از آن کارهایی است که اگر تکنیک و ترفند آن را بلد باشیم، می تواند به راحتی آب خوردن انجام گردد.

تنها در یک ساعت میز پذیرایی نوروز را بچینید!

آداب پذیرایی در نوروز موضوعی است که در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا قصد داریم به آن بپردازیم. قبول دارید که هیچ چیز بهتر از رعایت کردن آدابی که راحتی میزبان و میهمان را فراهم می نماید، نیست؟

آداب پذیرایی در نوروز

در ادامه از تکنیک ها و ترفندهایی پرده برمی داریم که به شما یاری می نماید پذیرایی و میزبانی لذت بخش تر، راحت تر و سریع تری داشته باشید.

نکاتی برای پذیرایی راحت و بی دردسر در عید نوروز

  • مهم ترین نکته در پذیرایی عید نوروز فکر کردن به راحتی خودتان و بعد میهمان ها است. کمال گرایی را کنار بگذارید و کار را برای خود و میهمانان سخت نکنید.
  • موثرترین راهکار برای جلوگیری از رفت و آمد دائمی، گشتن در پی ظروف و خسته شدن از پذیرایی در عید، استفاده از میز پذیرایی عید نوروز است که سفره پذیرایی از میهمانان روی آن پهن و تمام وسایل از قبل روی آن چیده می گردد.
  • یک قوری یا کتری پذیرایی روی میز قرار بدهید. به این شکل می توانید چای، دمنوش یا حتی قهوه را هم سرو کنید و به میهمانان عزیز خود حق انتخاب بدهید. هر کسی که تمایل داشته باشد، چای یا دمنوش بنوشد، خودش دست به کار می گردد و جلوه ای باشکوه تر هم به دورهمی شما داده می گردد.
  • بیشتر از تعداد میهمانان روی میز فنجان، کارد، چنگال و پیش دستی قرار بدهید. با رعایت این نکته از شارژ کردن و شستشوی این وسایل پذیرایی راحت می شوید و فرصت بیشتری دارید تا با میهمانان خود وقت بگذرانید.
  • درست کردن شیرینی خانگی، کیک یا کاپ کیک وقت چندانی لازم ندارد، پودرهای آماده این کار را راحت تر هم نموده اند. عطر بهشتی را در خانه پراکنده می نماید و این عطر حس و حال دورهمی شما را چند برابر می نماید.
  • اگر تصمیم دارید که در پذیرایی عید نوروز از آجیل بهره ببرید، یکی از بهداشتی ترین کارها این است که انواع آجیل ها را از هم سوا نموده و هر یک را در ظرفی جداگانه بریزید. هدف این است که آجیل ها دستمالی نشوند و هر آنچه که میهمان تمایل دارد، انتخاب و خورده گردد.

برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب 7 مدل شیک و مجذوب کننده پرده چین دار، برای اتاق پذیرایی سر بزنید.

چیدمان میز عید در سریع ترین زمان از آداب پذیرایی در عید نوروز

پیش از هر کاری باید تصمیم بگیرید که قرار است میز شما چهره ای مدرن، مینیمال یا ساختارشکنانه داشته باشد یا برعکس کاملا سنتی و ایرانی طراحی گردد. هر یک از این موارد در جای خود بسیار شکیل و زیبا خواهد بود.

  • در طراحی مینیمال رومیزی انداخته نمی گردد، تمام اجزا و ظروف در ساده ترین حالت ممکن به کار می روند، رنگ ها عموما خنثی (سفید یا خاکستری) هستند و ظروف میزان کوچکی دارند.
  • برای این که جلوه مدرن تری به چیدمان منزل بدهید، از یک ظرف با رنگی متفاوت در چیدمان خود بهره ببرید. مثلا ظرف هایی با رنگ شاد را روی رومیزی خاکستری یا سفید بچینید.
  • چیدمان سنتی بیشتر به عناصر فرهنگی و ایرانی تکیه دارد. پس در چیدمان سنتی، از ظرف های لعابی و حاوی طراحی های بصری ایرانی بیشتر استفاده می گردد و رنگ و بافت رومیزی در تناسب کامل با همان ظروف است.
  • از گل و گیاه روی میز میهمانی غفلت نکنید، چرا که جلوه و حس دلپذیری به میز پذیرایی شما می بخشد.
  • علاوه بر گل های فصلی، سبزه هفت سین و گیاهان حتما از گل سنبل بهره ببرید که نمادی از باروری و رسیدن فصل بهار است. می توانید تمام سنبل ها را یک رنگ انتخاب کنید یا با رنگ های متفاوت جلا بیشتری به تزئینات میز پذیرایی بدهید.
  • استفاده از شمع های معطر و زیبا یک تکنیک کاربردی است تا شکوه و روح بیشتری به اتاق نشیمن بدهید.
پیشنهاد مطالعه: مطلب این فرش شیک را در خانه بدوزید! +ویدیو را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 فروردین 1402 بروزرسانی: 1 فروردین 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1401

به "تنها در یک ساعت میز پذیرایی نوروز را بچینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها در یک ساعت میز پذیرایی نوروز را بچینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید