جزئیات نحوه ارزشیابی خاتمه نامه دانش آموختگان خارج از کشور اعلام شد

به گزارش مجله گیلاسفا، نحوه پذیرش سرانجام نامه و یا مقاله به نام جایگزین سرانجام نامه، جهت ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور گروه علوم پزشکی از ابتدای سال تحصیلی 1401-1400 اعلام شد.

جزئیات نحوه ارزشیابی خاتمه نامه دانش آموختگان خارج از کشور اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در پی مصوبات شورای عالی ارزشیابی در زمینه نحوه پذیرش خاتمه نامه و یا مقاله به جایگزینی خاتمه نامه، جهت ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مقاطع دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) یا کارشناسی ارشد داروسازی شفاف سازی صورت گرفت.

بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی در وزارت بهداشت، مدارک دانش آموختگان خارج از کشور صرفا اگر بر اساس خاتمه نامه های تک نفره باشد، قابل بررسی در کمیسیون های ارزشیابی رشته مربوطه است.

در صورت ارائه مقاله ISI و یا Pubmed از طریق متقاضی، به نام نفر اول یا نویسنده مسئول، با نظر کمیسیون ارزشیابی مربوطه، مقاله می تواند جایگزین خاتمه نامه شود.

خاتمه نامه های اجرا شده از طریق دو و بیش از دو نفر، قابل ارزشیابی در کمیسیون های مربوطه نیستند. در خصوص این خاتمه نامه ها، در صورتیکه متقاضی/متقاضیان، هر کدام یک مقاله ISI و یا Pubmed غیرمنتج از خاتمه نامه، بصورت جداگانه، به نام نویسنده مسئول و یا نفر اول ارائه کنند، قابلیت بررسی در کمیسیون ارزشیابی را خواهد داشت.

از ابتدای سال تحصیلی 1401-1400، مقالات چاپ یا پذیرش شده در مجلات Emerging ISI مورد قبول نبوده و قابلیت بررسی در کمیسیون ارزشیابی را ندارد.

بررسی مقاله به جایگزینی خاتمه نامه در کمیسیون ارزشیابی، به معنای پذیرش قطعی آن نبوده و با توجه به کیفیت مقاله، کمیسیون ارزشیابی درخصوص پذیرش یا عدم پذیرش آن اعلام نظر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1023

به "جزئیات نحوه ارزشیابی خاتمه نامه دانش آموختگان خارج از کشور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نحوه ارزشیابی خاتمه نامه دانش آموختگان خارج از کشور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید