خانه ملت ، زارع؛ اولویت دولت مهار نرخ تورم و تقویت معیشت مردم است

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت سیزدهم اولویت خود را مهار نرخ تورم و تقویت معیشت مردم قرار داده است، البته دولت برنامه های مالی دارد و برای برطرف مسائل، تیم مالی را تشکیل داده است.

خانه ملت ، زارع؛ اولویت دولت مهار نرخ تورم و تقویت معیشت مردم است

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید اولویت خود را مهار نرخ تورم و تقویت معیشت مردم قرار دهد، گفت: دولت برنامه های اقتصادی دارد و برای برطرف مسائل تیم اقتصادی را تشکیل داده است و باید طبق اولویت ها حرکت کند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی اقتصاد در کشور ناشی از ضعف عملکرد و تَرک فعل مسئولان دولت قبل است. دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه اجرای قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور دیگر قوانین حوزه توسعه و رونق اشتغال بسیار ضعیف عمل کرد.

زارع توضیح داد: از کل احکام این قانون 36.5 درصد مفاد قانون به اهداف مدنظر در تکالیف معین شده رسیده است و 14.5 درصد از بندهای این قانون، فاقد عملکرد و 49 درصد فاقد عملکرد کارا و اثربخش بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید نمود: دیوان محاسبات کل کشور چندی قبل با توجه به اهمیت موضوع حمایت از فراوری و تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم ها و برطرف هرگونه موانع و افزایش توان فراوریی کشور 7 قانون مهم در حوزه پشتیبانی و مانع زدایی از فراوری را مورد بحث و آنالیز قرار داد که در مجموع نشان داد، دولت قبل اراده ای برای برطرف موانع فراوری نداشت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1051

به "خانه ملت ، زارع؛ اولویت دولت مهار نرخ تورم و تقویت معیشت مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ملت ، زارع؛ اولویت دولت مهار نرخ تورم و تقویت معیشت مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید