پایگاه خبری برقآب

به گزارش مجله گیلاسفا، پایگاه خبری برقآب همانند خبرگزاری های برق نیوز ، مهر ، فارسی و …. در حال جمع آوری و بارگزاری اخبار بروز و صحیح می باشد. در این متن کمی در باره این باشگاه رسانه ای میخوانیم.

پایگاه خبری برقآب

خبرنگاران: برقآب یک باشگاه است؛ باشگاهی رسانه ای که وقتی در آن پا می گذاری می توانی در تالار آن چشم بچرخانی و چیز یا کسی را که می خواهی آنجا بیابی. برقآب یک میز است؛ میزی که دور آن می نشینی و از آنچه که در پیرامون کار و زندگیت می گذرد مطلع بشوی. هر کس که دور میز می نشنیند آورده ای دارد، خواسته هایش و داشته هایش را روی میز می چیند و درباره آن با دیگری که روبه رویش نشسته گفت وگو می نماید. برقآب یک بنگاه و باشگاه رسانه ای است که مطلعی پخش می نماید و اخبار برنامه ها و فعالیت ها و توانمندی ها را به مخاطبش می رساند.

پایگاه خبری برقآب، رسانه تخصصی صنعت برق و آب است؛ رسانه ای که مخاطبان آن هم منبع خبرند و هم مقصد خبر. باشگاهی که فعالان صنعت آب و برق از کارفرما و پیمانکار، از فراورینماینده و توزیع نماینده و تامین نماینده وخدمات دهنده در آن حضور می یابند و دور یک میز می نشینند و از فعالیت ها، توانمندی ها و نیازمندی ها یکدیگر مطلع می شوند و البته مردم نیز به عنوان مصرف نماینده نهایی در این باشگاه جایی دارند و از عملکرد دستگاه ها و شرکت های فعال در این حوزه مطلع می شوند.

برقآب چگونه رسانه ای است

صنعت باشگاه و میز رسانه ای خودش را می خواهد؛ رسانه ای تخصصی. روزنامه ها و رسانه های عمومی ناچارند اخبار و گزارش های همه حوزه ها را پوشش رسانه ای بدهند؛ حوزه های سیاسی، جهانی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و هنری که هر کدام از این ها سازمان ها، نهادها و حوزه های گوناگونی را در خود جای می دهند. حوزه اقتصاد، چند شاخه اصلی چون صنعت، معدن، تجارت، بازار، پول و سرمایه را در بردارد؛ شاخه صنعت دربردارند صنایع نفت و انرژی، پتروشیمی، صنایع بزرگ و مادر، صنایع مختلف است. هر روز رویدادهای مهمی در حوزه های مختلف خبری رخ می دهد که رسانه های عمومی در تنگنای زمانی و محدودیت کاغذ یا رویکردشان به اخبار امکان اطلاع رسانی این رویدادها را ندارند. رسانه های تخصصی با میدان عمکرد خاص صنایع می توانند این کاستی را جبران نمایند. بسیاری از سازمان ها با انتشارمجلات سازمانی یا به یاری تارنماهای سازمانی کوشش نموده اند خلا اطلاع رسانی خود را پر نمایند اما به دلایل مختلف از جمله محدودیت به کارگیری خبرنگاران حرفه ای در روابط عمومی ها، نبود مدیریت رسانه ای و جلب توجه مخاطب عمومی به اخبار خود نتوانسته اند در این زمینه پیروز عمل نمایند.

فکر راه اندازی رسانه ای تخصصی در حوزه برق و آب که منحصرا به فعالیت ها و رویدادهای وزارت نیرو و سازمان های تابع آن بپردازد سال 1391در فکر مدیران پایگاه خبری برقآب جرقه خورد. برقآب فعالیت خود را در سال 1391 شروع کرد تا باشگاه رویدادهای برق و آب کشور باشد و همه رویدادهای این حوزه را از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور حتی در کوچکترین شهرها خبررسانی کند و هم مردم را به عنوان مصرف نماینده نهایی در جریان خدمات وزارت نیرو و سازمان های تابعه بگذارد و هم میزی باشد که سازمان های دولتی و شرکت های فنی مهندسی، پیمانکار و مشاور روی در روی هم از فعالیت ها، نیزمندی ها و توانمندی های هم مطلع باشند. اکنون بیش از یک دهه از فعالیت های این پایگاه خبری می گذرد و در این سال ها توانسته است ارتباط تنگاتنگی با سازمان ها و بدنه وزارت نیرو و بعلاوه شرکت های خصوصی حوزه آب و برق ایجاد کند و جای خود را به عنوان رسانه ای تخصصی، حرفه ای و فراگیر در میان رسانه های کشور و هم در میان سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی حوزه برق و آب باز کند و به رسالت خود به عنوان پل رسانه ای میان دستگاه های دولتی و مردم در زمینه اطلاع رسانی و انتشار اخبار به خوبی عمل کند.

برقآب به چه سازمان هایی خدمات رسانه ای می دهد

همان گونه که از نام برقآب پیداست رسانه ای تخصصی در حوزه صنعت برق و آب است که به وزارت نیرو و سازمان های تابع آن خدمات رسانه ای ارایه می نماید؛ شرکت های مادرتخصصی، شرکت های توزیع برق، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های مدیریت فراوری نیروی برق و نیروگاه ها، سازمان های آب و فاضلاب، آب شهری، آب منطقه ای. هم چنین اخبار فعالیت ها و رویدادهای همه شرکت های فنی و مهندسی، پیمانکاری و مشاوره ای که در حوزه برق و آب فعالیت می نمایند در مجموعه فعالیت های این پایگاه خبری واقع شده است.

برقآب رسانه ای به روز است که روزانه تازه ترین خبرهای صنعت برق و آب را منتشر می نماید و هر روز بیش از 50 خبر و گزارش نوشتاری و تصویری از بزرگترین رویدادهای صنعت آب و برق تا کوچکترین رویدادها در دورافتاده ترین شهرها و روستاهای کشور را بر روی در پایگاه اینترنتی خود اطلاع رسانی می نماید.

پایگاه خبری برقآب اخبار را در 5 بخش اخبار وزارت نیرو، اخبار آب و فاضلاب، اخبار برق، استان ها و اخبار فررهنگی ورزشی منتشر می نماید. هم چنین در سرصفحه این پایگاه خبری دو بخش نشریات و آلبوم تصویری گنجانده شده است؛ بییندگان در بخش نشریات می توانند به بایگانی ویژه نامه های منتشرشده برقآب مراجعه نمایند و گزارش های عملکرد سازمان ها و شرکت های وزارت نیرو در سال های مختلف را بخوانند. هم چنین در بخش آلبوم می توانند گزارش تصویری رویدادهای مختلف این حوزه و گفت وگوهای ویدیویی با مدیران سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی صنعت آب و برق را دیدن نمایند.

مجله برقآب آینه عملکرد صنعت برق و آب

گروه رسانه ای برقآب در کنار انتشار اخبار و گزارش های رویدادهای حوزه وزارت نیرو و سازمان ها و شرکت ها تابعه، فصلنامه برقآب را نیز با هدف اطلاع رسانی گزارش عملکرد فصلی و سالانه وزارت نیرو، شرکت های مادرتخصصی، شرکت های توزیع برق، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های مدیریت فراوری نیروی برق و نیروگاه ها، سازمان های آب و فاضلاب، آب شهری، آب منطقه ای و هم چنین برنامه های توسعه ای و نوآوری ها و پروژه های شرکت های فنی مهندسی، پیمانکاری و مشاوره ای صنعت آب و برق منتشر می نماید. مجله برقآب در سه فصل به گزارش عملکرد فصلی و در خاتمه سال به گزارش عمکرد سالانه این سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی اختصاص می یابد. این مجله آینه تمام نمایی است که در شماره های مختلف آن می توان شروع پروژه ها، روند تکمیل و پیشرفت و خاتمه و به بهره برداری رسیدن آن ها را مطالعه کرد و تغییرات ایجاد شده در تامین نیازهای مردم و افزایش رفاه آن ها را دید. برای نمونه میتوان به : نشریه برقآب شهریور 1400 ، نشریه برقآب شهریور 1402 ، نشریه برقآب بهمن 1398 اشاره نمود. فصلنامه برقآب در واقع کارنامه عملکرد سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت نیرو است که به عنوان سند چاپی به آن مراجعه می گردد و بسیاری از مدیران در برنامه ها و جلسات مهم تصمیم گیری به آمار و اطلاعات آن استناد می نمایند و از همین رو جایگاه ویژه ای در میان مدیران صنعت آب و برق دارد.

رسانه تصویری، گامی نو در اطلاع رسانی برقآب

برقآب با توجه به ظرفیت های شبکه اینترنت و رسانه های دیجیتال، به تازگی بخش رسانه تصویری را برای تکمیل کار رسانه ای خود و بهره گیری از امکان ها نو را به فعالیت خود افزوده است. در این بخش کوشش می نماید با مدیران سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی صنعت آب و برق گفت وگوهای ویدیویی فراوری کند یا از روند پیشرفت پروژه ها، افتتاح ها و نمایشگاه ها گزارش ویدیویی فراوری کند و در پایگاه اینترنتی خود منتشر کند. این بخش در حال حاضر به صورت آزمایشی کار خود را شروع نموده است و پس از گذراندن روند آزمایشی و دریافت بازخوردهای مخاطبان، به یکی از روندهای اصلی اطلاع رسانی برقآب بدل خواهد شد. مدیران سازمان ها و شرکت ها صنعت آب و برق چنانچه تمایل به ارایه گزارش و اطلاع رسانی اخبار خود به صورت تصویری می توانند از این امکان رسانه ای بهره ببرند. در تکمیل این بخش، صفحات رسمی برقآب در رسانه های اجتماعی نیز فعال خواهد شد.

انتشار کتاب گزارش عملکرد سازمانی

یکی دیگر از خدمات رسانه ای که برقآب به سازمان های همکار ارایه می دهد انتشار کتاب های گزارش عملکرد سازمانی به سفارش سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی صنعت آب و برق است که تا کنون مجله های ارزنده ای برای بعضی از سازمان ها و شرکت ها طراحی و منتشر نموده است. سازمان ها و شرکت هایی که خواستار انتشار گزارش عملکرد فصلی یا سالیانه یا معرفی برنامه ها یا طرح های خود در قالب کتاب با طراحی مجذوب کننده و اثرگذار هستند می توانند از این بخش خدمات برقآب نیز استفاده نمایند.

خدمات رسانه ای

برقآب خدمات رسانه ای و تبلیغی دیگری را نیز در مجموع فعالیت های خود برای شرکت ها و سامان های فعال در صنعت برق و آب ارایه می دهد. برگزاری نشست های مطبوعاتی و رسانه ای، تشکیل ستاد خبری برای رویداهای نمایشگاهی و افتتاحیه ها، برگزاری رویدادهای رونمایی، فراوری انتشار پوستر تبلیغاتی، طراحی و انتشار اینفوگرافی، ساخت موشن گرافی، ساخت تیزرهای خبری از جمله این خدمات اند که مدیران شرکت ها و سازمان ها برای سهولت کار رسانه ای و تبلیغی فعالیت های خود می توانند از این خدمات بهره بگیرند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 آذر 1402 بروزرسانی: 15 آذر 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1478

به "پایگاه خبری برقآب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه خبری برقآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید