خبرنگاران مردانی: دوچرخه های عمومی هوشمند را پیش از سوار شدن ضدعفونی کنید

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران - خبرنگاران - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا دوچرخه های عمومی هوشمند را عامل بالقوه انتقال ویروس کرونا دانست و به مردم توصیه کرد حین استفاده از آن دستکش بپوشند.

خبرنگاران مردانی: دوچرخه های عمومی هوشمند را پیش از سوار شدن ضدعفونی کنید

دکتر مسعود مردانی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در ایستگاه های مختلف سطح شهر با توجه به آنکه روزانه مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرند، می توانند عامل بسیار مهمی در انتقال ویروس کرونا به دیگران باشد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی هرگونه سطوح در فضای باز بعد از 6 تا 12 ساعت از بین می رود، توضیح داد: افرادی که از دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در سطح شهر استفاده می نمایند، ضروری است برای حفظ سلامتی خود و در امان ماندن از ویروس کرونا همیشه اسپری الکل را به همراه داشته و قسمت های قرار دریافت دست ها را با الکل ضدعفونی نموده و پس از گذشت چند دقیقه از استفاده نمایند.

سرویس های بهداشتی عمومی خطرناک هستند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سرویس های بهداشتی به خصوص توالت های فرنگی در اماکن عمومی و بوستان ها با توجه به عدم ضدعفونی مناسب و مکرر، می توانند عامل خوبی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.

وی تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک های استاندارد اضافه نمود:

باید برای کاهش هر گونه احتمال انتقال کرونا به وسیله سرویس های بهداشتی عمومی با مواد ضد عفونی یا وایتکس رقیق شده در آب این گونه مکان ها به طور مکرر ضدعفونی و شستشو شوند زیرا با توجه به فضای عموما بسته، مکان خوبی برای انتقال کرونا یا هر گونه بیماری عفونی به شمار می رود.

پزشکان سونوگرافی کاورهای شفاف یکبار مصرف استفاده نمایند

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سونوگرافی می تواند عامل انتقال کرونا باشد نیز گفت: پزشکان پرتلاش سونوگرافی باید برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا به دیگران از کاورهای پلاستیکی شفاف یکبار مصرف برای دستگاه های پروب خود استفاده نمایند.

پروب به دستگاهی گفته می گردد که پزشکان سونوگرافی توسط آن از قسمت های مختلف بدن تصویر برداری می نمایند.

وی در مورد آثار اجرای طرح محدویت های اجتماعی نیز گفت: با توجه به فرایند موجود، امیدوارم از اول ماه آینده شاهد کاهش شدید آمار مبتلا به ویروس کرونا باشیم.

به گزارش خبرنگاران، از زمان شیوع کرونا در دنیا (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود 62 میلیون نفر از مردم دنیا به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون 500 هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون به 49 هزار و 348 نفر رسیده است.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با شرایط قرمز، 208 شهر با شرایط نارنجی و 80 شهر با شرایط زرد به مدت دو هفته اجرا می گردد.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می نمایند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت 21 تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است. با اجرای این محدودیت ها 87 شهر از شرایط قرمز کرونا خارج شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 370

به "خبرنگاران مردانی: دوچرخه های عمومی هوشمند را پیش از سوار شدن ضدعفونی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردانی: دوچرخه های عمومی هوشمند را پیش از سوار شدن ضدعفونی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید