درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها

به گزارش مجله گیلاسفا، معاون وزیر صمت، از درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها از ابتدای اردیبشهت سال جاری اطلاع داد.

درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها

به گزارش خبرنگاران، آقای عباس تابش رئیس سازمان حمایت از فراوریکنندگان و مصرف کنندگان گفت: یکم اردیبهشت 1401، همه کالا های بسته بندی، مخصوصا کالا های خوراکی و غذایی، مشمول درج قیمت همزمان فراوریکننده و مصرف کننده می شوند که نخستین اثر آن، شفافیت و شیشه ای کردن شبکه تامین و توزیع، قیمت و فرآیند است و حق مشتری یا مصرف کننده است که بداند، کالایی که می خرد چه جهت قیمتی و چه جهت توزیعی را طی می نماید.

او می گوید، دومین اثر این طرح هم این است که باعث حذف دلالان و زیاده خواستار زنجیره تامین و فراوری و کوتاه شدن حلقه تامین تا مصرف کننده نهایی می گردد که هرچه کوتاه تر گردد، هزینه توزیع کمتر می گردد و کالا مقرون به صرفه تر به مصرف کننده می رسد؛ بعلاوه، تخفیفات اغوا کننده را که قبلا به نام مصرف کننده و به کام مافیا و دلالان بود، حذف می نماید.

معاون وزیر صمت پیش تر گفته بود: باید از نظام قیمت گذاری قبلی به نظام قیمت گذاری تازه حرکت کنیم و این تغییر سیاست توزیعی باید به گونه ای باشد که به صورت همزمان، قیمت فراوریکننده و مصرف کننده روی کالا ها درج گردد.

طرح درج قیمت فراوریکننده روی کالا ها از سوی وزارت صمت در 6 مرحله اجرا می گردد که به گفته آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت فراوریکننده تا سرانجام تیر 1401 روی تمام کالا ها درج می گردد.

آقای محمد جلال الدین شکریه نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفته است، یکی از مشکلاتی که طرح درج قیمت فراوریکننده روی کالا دارد، این است که قیمت نهایی کالا تعیین نیست؛ چرا که مردم از مقدار سود اصناف و هزینه توزیع کالا و موارد دیگری که در قیمت کالا اثرگذار هستند، اطلاع دقیقی ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1244

به "درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید