رانندگان پول بنزین اضافه می دهند؟ ، آیا صندلی داران در سوخت گیری تخلف می نمایند؟

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، نمی گردد از کنار یک صندلی سوخت رد شد و گلایه های مردم درباره بنزین را نشنید. بعد از افزایش قیمت بنزین در سال 98؛ به نظر می رسد حساسیت مردم هم نسبت به بنزین بیشتر شده است. حق هم دارند؛ همین دو سال پیش بود که قیمت بنزین سه برابر شد و بعد از آن، هیچ کدام از اقلام مصرفی خانواده ها حتی رنگ قیمت قبل را به خود ندید .

رانندگان پول بنزین اضافه می دهند؟ ، آیا صندلی داران در سوخت گیری تخلف می نمایند؟

صندلی سوخت گیری، هر ساعت شبانه روز شلوغ است. اصلا فرقی نمی نماید ساعت چند است! همه عجله دارند و چهره ها خسته و منتظر است. ماشین ها قطار قطار به سمت پمپ ها می آیند و می فرایند . کسی تا مجبور نباشد با کسی حرف نمی زند اما گاهی بعد از اتمام سوخت گیری، ناگهان صدایی راننده ها بلند می گردد و دعوایی شکل می گیرد.

کم فروشی یا دستگاه های خراب

مسائل مردم و صندلی ها زیاد است. رییس یکی از صندلی ها از این اعتراضات شاکی است. او که به نظر می رسد گرما کلافه اش نموده غرولند می نماید: می گویند آب و بنزین باهم قاطی می کنیم و کم فروشیم. اصلا شما بگویید مگر می گردد آب و بنزین را باهم قاطی کرد؟ چگالی این یکی از آن یکی کمتر است. یکی زیر می رود و آن یکی رو می ماند. مردم حرف ها می زنند!

البته این گونه ادعاها، تنها مساله رانندگان با صندلی ها نیست. پسری جوان که ماشین خارجی دارد، با لحنی حق به جانب ادعا می نماید دستگاه سوخت گیری مسئله ای دارد. پسر که ظاهری متمول دارد و به نظر می رسد پول چند لیتر بنزین برایش ارزش چندانی ندارد، آغاز به شکایت کردن می کن که پس از اتمام سوخت گیری، متوجه شده مقدار سوختی که دستگاه نشانش داده از مقدار بنزینی که باک خودرو در خود جای می دهد، بیشتر بوده است.

یک راننده تاکسی که تعیین است فشار کار و گرمای ماسک کلافه اش نموده هم چنین تجربه ای داشته است. او با چند جمله ساده، سر و ته قضیه را جمع می نماید و می گوید: مگر اولین بار است که به پمپ بنزین آمدی؟ این اتفاق هزاربار می افتد و کسی هم چیزی نمی گوید. آن قدر تکرار شده که دیگر نمی دانم آخرین بار در کدام صندلی چنین تجربه ای داشتم.

به نظر می رسد این مشکل، داد طبقه قشر مرفه تر جامعه را هم در آورده است؛ احمد که او هم ماشین مدل بالایی دارد و در حال پاسخ دادن با موبایل خود در حال بازی است شمرده شمرده می گوید: تا به حال چندین بار پیش آمده که صفحه نمایشگر، عدد اشتباهی نشان دهد.

البته گلایه مردم از صندلی های سوخت به فضای مجازی هم رسیده است. یکی از کاربران توییتر فارسی چنان از این مشکل به تنگ آمده بود که در صفحه شخصی اش، شرح داده بود: یه بار به پمپ بنزین رفتم. ظرفیت باک ماشین من، 40 لیتر است و به همین علت هم برای 40 لیتر کارت کشیدم. ناگهان مسوول باجه گفت که 56 لیتر بنزین زدی و کم کشیدی. کاربران بسیاری هم از زیر همین توئیت از تجربیات مشابه خود نوشته بودند.

رییس یکی از صندلی های سوخت که بیشتر رانندگان از خدماتش راضی بودند می گوید: نظارت شرکت نفت، این قدر زیاد است که ممکن نیست صندلیی مرتکب تخلف گردد.

او که سعی می نماید نگرانی اش را از تماشا دستگاه ضبط صوت نشان ندهد، سینه اش را جلو می دهد، صدایش را کمی کلفت تر می نماید و می گوید: مردم هم می توانند تخلفات را گزارش نمایند. اصلا خود مردم چنان چهارچشمی همه چیز را می پایند که دیگر نیازی به دستگاه نظارتی نیست!

او ادامه می دهد: ما، صندلی داران، اصلا مجال تخلف نداریم! نشان دادن عدد بیشتر از مقدار بنزین سوخت گیری شده بسیار نادر است و اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد، صندلی تعطیل و تعمیر می گردد.

مشکل کم فروشی چگونه پیگیری می گردد؟

رضا یکی از سوخت گیران پمپ بنزینی در مرکز شهر است. او ابتدا می گوید که ممکن نیست چنین اتفاقی افتاده باشد و کمی آسمان و ریسمان بهم می باید اما بعد که رییسش دور می گردد، با صدایی آرام و به شرط منتشر نشدن نام صندلیش، در خصوص احتمالات تخلف به ما شرح می دهد: اگر نازل قطع نشده باشد، محتمل است که از کارت یکی از رانندگان سو استفاده شده باشد.

رضا همین طور که یک چشمش را به در دفتر رییس صندلی دوخته و چشم دیگرش پی راننده ای است که تازه آغاز به سوخت گیری نموده، ادامه می دهد: امکان دارد که ادامه بنزین کارت سوخت فروخته شده باشد. یعنی سوخت گیر پس از اتمام سوخت گیری، نازل را به ماشین دیگری وصل نموده باشد. در این صورت، رانندگان می توانند به پلیس +10 مراجعه و پرینت سوخت گیری های کارت سوخت را در صندلی چک نمایند.

البته همایون صالحی، رییس کانون صنفی صندلی داران سوخت کشور این ادعاها را درست نمی داند. او در تبادل نظر با خبرنگاران بیان می نماید: از نظر فنی، هوافروشی در صندلی ها اصلا امکان ندارد.

او ادعای کم فروشی را قاطعانه رد می نماید: دستگاه های نظارتی شرکت نفت و پلمپ ها هم امکان انجام اقدامات غیراخلاقی را از صندلی داران می گیرد.

البته، فریدون اسعدی، مدیر گروه انرژی مرکز پژوهش های مجلس معتقد است که چنین کاری از نظر فنی ممکن است و علتش هم احتمالا هواگیری ناصحیح است.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم اظهارات کم و بیش متفاوتی دارد. نخعی می گوید: با توجه به نظارتی که بر کیفیت و کمیت نازل های سوختی است، پذیرش این ماجرا کمی سخت است اما ممکن است صندلیی شیطنتی انجام داده باشد.

او هشدار می دهد: البته رانندگان باید دقت نمایند که نمایشگر دستگاه صفر شده باشد.

با این حال به نظر می رسد در این ماجرا نمی توان مقصر را پیدا کرد. هر کسی یک چیز می گوید. یکی می گوید امکان فنی کم فروشی بنزین نیست و یکی دیگر می گوید تخلف در صندلی های سوخت عین آب خوردن است.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش معاوضه صندلی سوخت با بیت کوین صحت دارد؟ را هم بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1041

به "رانندگان پول بنزین اضافه می دهند؟ ، آیا صندلی داران در سوخت گیری تخلف می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگان پول بنزین اضافه می دهند؟ ، آیا صندلی داران در سوخت گیری تخلف می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید