برطرف مسائل زیرساختی سه روستا در ارتفاعات گنو هرمزگان در دستور کار نهاده شد

به گزارش مجله گیلاسفا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برطرف مسائل زیرساختی سه روستا در ارتفاعات گنو هرمزگان در دستور کار نهاده شد.

برطرف مسائل زیرساختی سه روستا در ارتفاعات گنو هرمزگان در دستور کار نهاده شد

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در بازدید از ارتفاعات کوه گنو و ملاقات و گفت وگو با مردم روستای چاهو این منطقه اضافه کرد: توفیقی بود خدمت مردم سه روستای موجود در کوه گنو رسیدیم. این روستاها مسائل و مسائل مختلفی در حوزه آب، ارتباطات و جاده داشتند و اصلی ترین چالش مردم این روستاها تعارض ها و تناقض هایی است که بین محیط زیست، گردشگری و ادارات مختلف وجود دارد.

وی بیان نمود: حل این چالش احتیاجمند تشکیل یک کارگروه ویژه است که مصوب شد این کارگروه با حضور دستگاه های مورد نظر، یکی از معاونان استاندار و نماینده روستاها تشکیل و با فوریت نشست های خود را شروع و برای حل این تعارض ها و تناقض های موجود راه چاره ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: زیرساختهای مورد احتیاج مردم این روستاها به فوریت در کوتاه مدت و ظرف ماههای آینده ایجاد خواهد شد و بحث تناقض ها نیز امیدواریم به سرعت حل و فصل گردد.

استاندار هرمزگان بعلاوه با اشاره به اینکه ارتفاعات گنو ظرفیت بسیار ویژه و بی نظیری برای رونق گردشگری دارد، گفت: میتوان با ایجاد تله کابین و هتل به رونق گردشگری منطقه گنو یاری کرد که احداث هتل احتیاجمند مجوز از محیط زیست است ولی برای ایجاد تله کابین مصوب شد که با گرفتن مشاور، کار طراحی انجام و برای این منطقه ارائه گردد.

دوستی بیان نمود: اگر بتوان یک ترکیب از زیست بوم گردشگری میان هتلهای بندرعباس، دریا و جزایر، تله کابین گنو را ایجاد کرد با امکاناتی نظیر احداث بومگردی و هتل در کوه گنو، میتوان یک قطب نو گردشگری در هرمزگان ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: برای حوزه گردشگری و ایجاد زیرساختها منابع و تسهیلات در صورتی که مسائل محیط زیستی حل گردد، اعطا می گردد، چرا که بعضی قطبهای گردشگری استان نظیر قشم و کیش روی روال افتاده اند و هنر این است که قطب نو گردشگری با توجه به اختلاف دمایی و آب و هوای مساعد و منظره ها زیبا ایجاد کنیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در حوزه تامین آب آشامیدنی نیز مقرر شد با انجام مطالعه، برآوردی برای هزینه ها صورت گیرد و با توجه به این برآورد اعتباری برای حل مشکل تامین آب این روستاها نیز مصوب و تخصیص پیدا کند.

استاندار هرمزگان به همراه نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محیط زیست و منابع طبیعی استان با حضور در ارتفاعات کوه گنو از روستای چاهو گنو بازدید و با مردم این منطقه ملاقات و گفت و گو کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1407

به "برطرف مسائل زیرساختی سه روستا در ارتفاعات گنو هرمزگان در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مسائل زیرساختی سه روستا در ارتفاعات گنو هرمزگان در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید