روبات زفیرا به جنگ کرونا می رود

به گزارش مجله گیلاسفا، روبات انسان نمای Zafira دمای بدن مشنریان را بررسی نموده و همزمان با ارائه خدمات بهداشتی برای شست و شوی دستها، افراد بدون ماسک را نیز شناسایی نموده و هشدار می دهد.

روبات زفیرا به جنگ کرونا می رود

یک استارتاپ هندی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا روبات کاملا اتوماتیکی را طراحی کرد. این روبات Zafira با بهره گیری از سنسورهای هوشمند دمای بدن افراد را اندازه گیری نموده و در صورت تشخیص دمای بالای بدن، هشدار می دهد. این روبات همچنین به یک پمپ اتوماتیک مایع ضدعفونی مجهز شده است تا کاربران در مواقع اضطراری با فشار ان دستهای خود را شستشو داده و ضدعفونی نمایند.

این سیستم هوشمند در عین حال با بهره گیری از حسگرهای هوشمند، افراد ماسک پوش را تشخیص داده و در صورت شناسایی افراد بدون ماسک هشدار می دهد. این روبات انسان نما در حال حاضر در سالن نمایشگاه پارچه و منسوجات Tiruchi حضور پیدا نموده تا به مشتریان در مقابله با انتشار ویروس کرونا یاری رسانی کند.

آشیک رحمان که به همراه یک تیم تحقیقاتی 20 نفره این روبات انسان نما را طراحی و ساخته می گوید: پس از پایان قرنطینه بسیاری از فروشگاهها و مغازه های باز شدند، اما آنها مجبور بودند تا در مقابل در ورودی این فروشگاهها فردی را برای اسکن دمای بدن مشتریان استخدام نمایند؛ اقدامی سخت و مشکل؛ به همین دلیل ما بر ان شدیم تا با ساخت یک روبات بومی این مشکل را مرتفع نموده و همزمان به جنگ ویروس مرگبار کرونا نیز برویم.

وی اضافه کرد: به محض ورود مشتری به فروشگاه، روبات زفیرا به وی نزدیک شده و پس از خوشاندگویی نام و مشخصات تماس وی را پرسیده و ثبت می نماید. سپس در عرض چند ثانیه دمای بدن وی را انالیز نموده و در صورت تشخیص تب بالا هشدار داده و مانع از وزود مشتری به فروشگاه می گردد.

مدیر این استارتاپ فناوری گفت: این روبات انسان نما قادر به چرخش 360 درجه بوده و با بهره گیری از حسگرهای تشخیص موانع به سهولت در فروشگاه حرکت نموده و شرایط دمای مشتریان را چک می نماید.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 153

به "روبات زفیرا به جنگ کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات زفیرا به جنگ کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید