روس ها با 60 میلیون تومان دور ایران می گردند ، نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه: ایران مقرون به صرفه ترین مقصد گردشگری روس ها است ، سفر بدون ویزای روس ها به ایران در مهرماه شروع می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران: گردشگران روس ایران را به عنوان یک مقصد نو بدون ویزا در نظر گرفته اند و در مهرماه سالجاری و همزمان با سفر بدون ویزای گردشگران ایرانی به روسیه که اواخر هفته گذشته انجام شد، سفر به ایران از روسیه براساس توافقنامه لغو ویزا میان ایران و روسیه شروع می گردد. اما سفر به ایران برای روس ها چقدر هزینه دارد؟

روس ها با 60 میلیون تومان دور ایران می گردند ، نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه: ایران مقرون به صرفه ترین مقصد گردشگری روس ها است ، سفر بدون ویزای روس ها به ایران در مهرماه شروع می گردد

ایران مقصد ارزان برای سفر روس ها است

آرتور مرادیان، نایب رئیس انجمن تورگردانان روسیه با اشاره به علاقه روزافزون سفر روس ها به ایران با استفاده از پروازهای مستقیم به تلویزیون روسیه گفت: ایران به عنوان ارزان ترین مقاصد پروازی برای روس ها در پیک سفرها اعلام شده است.

این کارشناس دنیاگردی در روسیه خاطرنشان کرد: اگرچه در ایران سواحل مورد انتظار روس ها وجود ندارد ولی برنامه های گسترده ای در حوزه دنیاگردی فرهنگی، تفریحی و خوراک برای آن ها در نظر گرفته شده است.

به گفته نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه، ایران از نظر ذهنیت و فرهنگ کشوری منحصر به فرد است و برخلاف کشورهای عرب که ایران را احاطه نموده اند، فرهنگ رفتاری کاملاً متفاوتی دارند. ایرانی ها از دنیاگردان استقبال می نمایند و حجم زیادی از میراث تاریخی در این کشور حفظ شده است که اغلب برای دنیاگردان روس در سایر مقاصد دنیاگردی و کشورهای خاورمیانه وجود ندارد. دنیاگردان روس در ایران می توانند تاریخ بکر ایران باستان را از نزدیک ببینند.

آرتور مرادیان در تلویزیون روسیه خاطرنشان کرد: ایران کشوری بسیار اصیل و متنوع با قوانین و مبانی خاص خود است. مطلقا در ایران الکل وجود ندارد و زنان باید با سرهای پوشیده و با لباس های بسته راه بروند.

نایب رییس انجمن تورگردانان روسه خاطرنشان کرد: در میان رقبا، به استثنای کشورهای مستقل مشترک المنافع که هنوز برای روس ها برای تعطیلات کوتاه مدت ارزانتر هستند، ایران در صدر مقاصد ارزان واقع شده است و سفر به ایران حتی ارزان تر از سفر به استانبول است.

او گفت: هزینه های اقامت در ایران برای دنیاگردان بسیار ارزان است. در تهران هم هتل های پنج ستاره وجود دارند و البته دنیاگردان روس که ترجیح دهند در گزینه های مالی تر اما جالب اقامت داشته باشند می توانند در عمارت ها و خانه های قدیمی که به هتل ایرانی تبدیل شده اند اقامت نمایند که بسیار هم جالب است.

60 میلیون تومان هزینه تورهای ایران از روسیه

نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه با اشاره به ارزان بودن سفر به ایران از سوی روس ها خاطرنشان کرد: سفر به ایران نیازمند دریافت ویزا نیست و سفر یک هفته ای به آن کشور که شامل یک مسافرت گسترده می گردد، برای هر دنیاگرد روس، تقریباً 100 هزار روبل (51 میلیون و 300 هزار تومان) هزینه خواهد داشت. نکته جالب این است که هزینه پرواز از روسیه به ایران پایین است و بلیت سفر به ایران را می توان با حداقل 15 هزار روبل (7 میلیون و 695 هزار تومان) خریداری کرد.

لازم به ذکر است، روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه پیشتر با اعلام امضای توافقنامه همکاری دنیاگردی میان وزارت میراث فرهنگی ایران و وزارت توسعه مالی روسیه خبر داده بود که روسیه و ایران در زمینه توسعه و ترویج انواع دنیاگردی از جمله اقامتگاه، دنیاگردی فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و ایجاد مسیرهای سفر دریایی نو همکاری خواهند کرد.

آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و تاجیکستان مقصد اصلی دنیاگردان خروجی روسیه

به گزارش خبرنگاران، دولت روسیه در حالی پیش بینی نموده است که 60 هزار ایرانی با حذف ویزا دنیاگردی تا خاتمه سال جاری از روسیه بازدید نمایند که رقم ورود دنیاگردان روسیه به ایران در سالجاری و به اعلام انجمن صنفی دفاتر خدات مسافرتی ایران به هزار دنیاگرد رسید که حالا با اجرایی شدن توافقنامه لغو ویزا میان ایران و روسیه پیش بینی می گردد تعداد دنیاگردان روس که از ایران بازدیدنمایند با رشد فراوان روبرو خواهد شد.

خبرگزاری ریانووستی اما در گزارش از محبوب ترین نقاط دنیاگردی دنیا به وسیله روس ها در تابستان 2022 خاطرنشان کرد: 93 درصد رزروها سفر در تابستان مربوط به سفر داخلی روس ها بود که مسکو، سن پیترزبورگ و کالینگراد بیشترین مسافران داخلی روسیه را گرفتند.

در خصوص مقاصد خارجی سفر روس ها نیز، باکو مرکز آذربایجان، آنتالیا و استانبول در ترکیه، تاشکند در تاجیکستان و ایروان ارمنستان بیشترین مسافران خروجی از روسیه را به خود جذب کردند و تنها تاجیکستان توانست بیش از 1 میلیون و 700 هزار دنیاگرد روس را به آن کشور جذب کند.

منبع: صدای میراث
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1471

به "روس ها با 60 میلیون تومان دور ایران می گردند ، نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه: ایران مقرون به صرفه ترین مقصد گردشگری روس ها است ، سفر بدون ویزای روس ها به ایران در مهرماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها با 60 میلیون تومان دور ایران می گردند ، نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه: ایران مقرون به صرفه ترین مقصد گردشگری روس ها است ، سفر بدون ویزای روس ها به ایران در مهرماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید