مرکل: همچنان باید مدتها با محدودیت ها کنار بیاییم

به گزارش مجله گیلاسفا، صدر اعظم آلمان لغو کامل محدودیت های ضد کرونایی را در صورت ایمن شدن حدود 70 درصد جامعه در برابر این ویروس ممکن دانست که نیازمند زمانی طولانی است و رئیس جمهور آلمان هم درباره شکاف های اجتماعی در بحران کرونا هشدار داد.

مرکل: همچنان باید مدتها با محدودیت ها کنار بیاییم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با توجه به افزایش مداوم شمار مبتلایان به کرونا در کشورش امیدها و انتظارات برای لغو سریع همه محدودیت ها را پایین آورد و در سخنانی گفت: محدودیت ها زمانی کاملا می توانند برطرف شوند که 60 تا 70 درصد مردم علیه این ویروس ایمن شوند.

نخست وزیر ایالت زاکسن آنهالت آلمان هم در مصاحبه ای با رویترز از احتمال تشدید محدودیت ها خبر داده و پایین رفتن سریع آمار مبتلایان را قابل انتظار ندانست.

مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بارن آلمان هم با نگاهی به افزایش روزافزون مبتلایان به کرونا و بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه و مرگ و میرها درباره داشتن توهم درباره شرایط هشدار داده و تاکید کرد: شرایط بسیار جدی تر از آن است که بسیاری تصور می کنند، از این رو اقدامات تصمیم گرفته شده درست است و در غیر این صورت خطر فشار بالا بر بخش های بهداشت و درمان وجود دارد.

نخست وزیر ایالات بادن -وورتمبرگ آلمان هم اعلام کرده که اگر تخت های مراقبت های ویژه در آلمان تکمیل شود دیگر خیلی دیر است.

دولت و ایالات آلمان چندی پیش بر روی محدودیت های شدید و قرنطینه در سراسر کشور برای مهار کرونا در ماه نوامبر توافق کردند.

نخست وزیر ایالت زاکسن آنهالت از شهفرایندان درخواست صبر کرده و اعلام کرده که انتظار کاهش قریب الوقوع محدودیت ها را ندارد.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که ترس از ابتلا به کرونا دربین شهفرایندان آلمانی اخیرا افزایش چشمگیری داشته است.

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در آلمان اخیرا از مرز 20 هزار نفر گذشته و رکورد بالای جدیدی را ثبت کرده است. بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 665618 نفر به کرونا مبتلا شده و 11468 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این شرایط فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم درباره جدایی ها و شکاف ها از طریق کرونا هشدار داده است.

حدود یک هفته بعد از اعمال محدودیت های شدید در آلمان شمار مبتلایان به کرونا در این کشور همچنان فرایند صعودی را طی می کند. در این شرایط اشتاین مایر درباره تشدید اختلافات بر سر سیاست های کرونایی هشدار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره جدایی جامعه در جریان بحث ها درباره رویکرد درست در مبارزه با بحران کرونا هشدار داده است. وی این مسئله را نگران کننده دانست که مذاکرات بین مخالفان و حامیان برخی سیاست ها سخت تر شده است.

اشتاین مایر این بحران را آزمونی برای جامعه و دموکراسی آلمان دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 301

به "مرکل: همچنان باید مدتها با محدودیت ها کنار بیاییم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: همچنان باید مدتها با محدودیت ها کنار بیاییم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید