معرفی جاذبه های مینسک، مرکز بی نظیر بلاروس

به گزارش مجله گیلاسفا، از جاذبه های مینسک چه می دانید؟

مینسک مهم ترین شهر کشور بلاروس و مرکز آن است. سالانه گردشگران زیادی برای تماشا بلاروس به این کشور زیبا سفر می نمایند که البته مقصد بیشتر آن ها مینسک است. چرا که بیشتر جاذبه های گردشگری در بلاروس، در شهر مینسک قرار دارند و جاذبه های مینسک به انواع مختلف دسته بندی می شوند. این شهر از شهرهایی است که زمانی جزئی از اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شده است. ازاین رو اتفاقات فراوانی را به خود دیده است. این شهر توریستی مهم، یکی از مقرون به صرفه قیمت ترین مقاصد گردشگری در بین کشورهای اروپایی به شمار میرود. شما هم می توانید در سفر به مینسک از باغ ها، پارک ها، موزه ها، دریاچه ها و دیگر جاذبه های ستودنی مینسک بازدید کنید. در ادامه به معرفی مهم ترین جاذبه های مینسک می پردازیم.

معرفی جاذبه های مینسک، مرکز بی نظیر بلاروس

مکان های تماشای و شگفت آور مینسک

قصر تاریخی mir castle، از مشهورترین جاذبه های مینسک

بی شک یکی از مشهورترین مکان های تماشای مینسک و البته بلاروس، قصر تاریخی میر است. این قلعه بسیار مجذوب نماینده، معماری مطابق قلعه های دوره رنسانس دارد. قدمت ساخت این بنا به حدود قرن 16 میلادی بازمی گردد. از زیبایی های منحصربه فرد این قصر، می توان از دریاچه مصنوعی داخل آن نام برد. بعلاوه در داخل این قصر، باغ هایی از گل های رنگارنگ وجود دارد که از سبک باغ های گل در ایتالیا، الگو گرفته است. سالانه افراد زیادی برای تماشای این قصر و باغ های گلش به این شهر می آیند. این قلعه شگفت انگیز از جاذبه های مینسک به تعداد می رود که طرف داران زیادی هم دارد. در سفر به مینسک، از این فضای زیبا تماشا کنید و از دیوارهای سفید و آجری آن لذت ببرید.

کتابخانه ملی بلاروس از جاذبه های مینسک

کتابخانه ملی بلاروس جزئی از جاذبه های مینسک که مرکز بلاروس است، محسوب می گردد. بنای این کتابخانه خاص به شکلی است که احتمالا برای هر بازدیدنماینده ای شگفت آور است. گفته می گردد که شکل ظاهری این بنا، از توت فرنگی الهام گرفته شده است. این بنا در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده است و ارتفاع آن به حدود 75 متر می رسد. سالن های این کتابخانه، گنجایشی معادل 2 هزار نفر را در خود دارد. این کتابخانه عظیم، سومین مجموعه عظیم کتاب های به زبان روسی را در خود جای داده است. مجموع کتب موجود در این کتابخانه به 8 میلیون جلد می رسد. سالانه علاوه بر افراد علمی و کتاب خوان، علاقه مندان به هنر و معماری هم برای تماشا این مجموعه خاص، به مینسک می آیند. در سفر به مینسک، حتما به کتابخانه ملی بلاروس سری بزنید.

میدان استقلال مینسک، عظیم ترین میدان قاره سبز

میدان استقلال مینسک در بلاروس را می توان از شاخص ترین جاذبه های مینسک دانست. این میدان بسیار مشهور و پرطرف دار، با هفت هکتار وسعت، شگفت انگیز است. این میدان به نام عظیم ترین میدان اروپا شناخته می گردد. همه ساله گردشگران زیادی به مینسک سفر می نمایند و اولین مکانی که به آن می فرایند، میدان استقلال است. این منطقه دارای فضای مناسبی برای استراحت، گردش و سرگرمی است. گردشگران می توانند در پیاده رو های زیبا قدم بزنند و یا در کافه ها و رستوران های این میدان بنشینند و چیزی بخورند. در همین حوالی چشمه هایی وجود دارد که برای شنا کردن و آب تنی بسیار مناسب هستند. در سفر به مینسک، حتماً پیش از تمام جاذبه های مینسک، به میدان استقلال بروید.

دریاچه براسلاو مینسک، زیبا و منحصربه فرد

یکی از مشهورترین جاذبه های مینسک و حتی بلاروس، دریاچه براسلاو است. عوامل متعددی باعث معروفیت این دریاچه زیبا هستند که مهم ترین آن ها، این است که این دریاچه از به جای مانده یک یخچال طبیعی بسیار قدیمی به وجود آمده است. در این منطقه مجموعه ای از 300 دریاچه در کنار هم قرار گرفته اند که به دلیل نزدیکی آن ها به یکدیگر به مجموعه آن ها گردن بند آبی گفته می گردد. نکته قابل توجه دیگر در طبیعت این منطقه، تخته سنگ های غول پیکری هستند که در این ناحیه قرار دارند. گفته می گردد بعضی از این سنگ های بسیار عظیم، وزن شان به حدود 40 تن می رسد بعضی از آن ها نام دارند که می توان از بین شان، سنگ گاو و رد پای شیطان را نام برد. اگر به مینسک سفر کردید؛ حتماً از کنار طبیعت بکر این منطقه به راحتی گذر نکنید.

باغ گیاه شناسی از جاذبه های مینسک

یکی دیگر از جاذبه های مینسک که سالانه افراد زیادی به بازدید از آن می فرایند، باغ گیاه شناسی واقع در این شهر است. این باغ به صورتی طراحی شده است که شما زمانی که در مسیرهای مخصوص به بازدید حرکت می کنید، این احساس را دارید که از یک جنگل طبیعی تماشا می کنید. این باغ گیاه شناسی علاوه بر فضای زیبا و لذت بخشی که ایجاد نموده است، گونه های خاص و زیبایی، اعم از گیاهان معمولی، کمیاب و در حال انقراض را در خود جای داده است. از جمله این گیاهان می توان از کوکب، کلماتیس، نیلوفر، ارکیده، ادویه ها و گیاه های دارویی خاص نام برد. ضروری است بدانید که ساعت بازدید از این پارک مجذوب نماینده، از 10 صبح شروع شده و در 4 بعدازظهر به خاتمه می رسد. در سفر به مینسک، برای لذت بردن از تنوع گیاهان و آرامش روح، بازدید از باغ گیاه شناسی این شهر را در اولویت قرار دهید.

موزه ملی هنر بلاروس، مهد فرهنگ و هنر

مشهورترین و مهم ترین موزه های بلاروس در شهر مینسک قرار گرفته اند. موزه ملی هنر بلاروس یکی از اصلی ترین جاذبه های مینسک بوده و مهم ترین موزه این کشور به تعداد می رود. این موزه شگفت انگیز، بیش تر از 30 هزار قطعه اثر هنری در سطح جهانی را در خود به نمایش گذاشته است. گفتنی است در حدود 20 سال قبل، مجموعه املاک خانواده ونکوویچ که یک نقاش مشهور اهل بلاروس بوده است، به نام بخشی از این موزه فعالیت می نماید و میزبان بازدیدنمایندگان است. نکته دیگر اینکه ساختمان این موزه، معماری خاصی دارد که همیشه مورد توجه بازدیدنمایندگان قرار گرفته است. علاقه مندان به فرهنگ و هنر و موزه گردان، در سفر به مینسک، حتماً بازدید از این مکان مجذوب نماینده را در اولویت قرار می دهند.

دریاچه مشهور مینسک

دریاچه ای در شمال شهر مینسک قرار گرفته است که در میان مردم و گردشگران بلاروس از معروفیت زیادی برخوردار است. این دریاچه به علاوه زیبایی های بصری و طبیعی که دارد، از امکانات رفاهی بسیار خوبی هم برخوردار است. افراد زیادی سالانه، خصوصا در فصل تابستان به این منطقه می آیند و در دریاچه زیبای مینسک، قایق سواری می نمایند. افراد دیگری هم به این منطقه می آیند تا ضمن لذت بردن از طبیعت زیبا، در کافه ها و رستوران های این منطقه بنشینند یا از پیاده روی در این محیط لذت ببرند. شما هم در سفر به مینسک، یکی از مهم ترین جاذبه های مینسک را از دست ندهید.

جزیره اشک ها، یادآور خاطرات تلخ

جزیره اشک ها یکی دیگر از جاذبه های مینسک است. این منطقه در جایی وسط شهر مینسک قرار گرفته است. در سال هایی که بلاروس جزئی از اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد. شوروی افغانستان را اشغال نموده و با گروهی از مجاهدان افغان وارد جنگ شد و در طی 9 سال اشغال این کشور، برای دفاع از حکومت کمونیستی شوروی، جان بیش از یک میلیون نفر را گرفت. بنایی که در این منطقه به نمایش گذاشته شده است، یادبودی برای آن روزهای سیاه افغانستان و حدود 5 میلیون، مهاجر و آواره آن است. سالانه افراد زیادی که به مینسک می آیند، از این یادبود بازدید به عمل می آورند.

کلام نهایی

در این مطلب سعی شد تا با شما سفر کوتاهی به قلب بلاروس، یعنی شهر مینسک، داشته باشیم. حال شما می توانید به نام شخصی که این شهر را بهتر از قبل می شناسد، درباره مقصد سفر خود تصمیم بهتری بگیرید. ترکیبی از طبیعت آب و جنگل، آثار باستانی و موزه های مجذوب نماینده، ساختمان های مدرن و زیبا و هر چیزی را که برای توجیه یک مقصد احتیاج باشد، در مینسک می توان دید. بسیاری از افراد مینسک را مقرون به صرفه ترین مرکز کشورهای اروپایی می دانند. بنابراین سفر به یک شهر مدرن اروپایی را می توانید با هزینه نه چندان زیاد، برای خود و خانواده تان به یادگار بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 940

به "معرفی جاذبه های مینسک، مرکز بی نظیر بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های مینسک، مرکز بی نظیر بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید