مفقود شدن سه کوهنورد در روز های اخیر

به گزارش مجله گیلاسفا، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: در روز های اخیر مجموعا گزارش مفقود شدن 3 نفر در ارتفاعات دماوند و مفقودی کوهنوردی در علم کوه دریافت شد.

مفقود شدن سه کوهنورد در روز های اخیر

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ولی پور در مورد حوادث پیش آمده برای کوهنوردان در ارتفاعات دماوند گفت: در روز های اخیر مجموعا گزارش مفقود شدن 3 نفر در ارتفاعات دماوند و مفقودی کوهنوردی در علم کوه دریافت شد.

وی اضافه کرد: تیم فنی سازمان امدادونجات بعد از دریافت گزارش مربوط به 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند، به یخچال بخار اعزام و با استقرار در ارتفاع 4700 متری، طی 2 روز عملیات دسترسی به مفقودان به وسیله ایجاد کارگاه های ثابت، پیگیری شد، اما ریزش رگباری سنگ ها به علت تغییر شرایط اقلیمی و وقوع سیل های لحظه ای ناشی از آب شدن یخچال ها، شرایط امدادرسانی را با دشواری فراوان روبرو نموده و برخورد سنگ به امدادگران جان آن ها را به خطر انداخته بود.

ولی پور گفت: روز گذشته و در هنگام عملیات دسترسی به پیکر یکی از مفقودان در یخچال یخار، امدادگر هلال احمر با برخورد سنگ به شدت مجروح شد و به همبن علت با اعزام بالگرد، تیم امداد کوهستان هلال احمر به رینه بازگشت و امدادگر مصدوم هم به مرکز درمانی منتقل شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، عملیات یخچال بخار در حال حاضر متوقف شده تا تیمی که در منطقه حضور داشتند، تشکیل جلسه داده و راه های انتقال پیکر ها را آنالیز نمایند و محتمل است انتقال پیکر مفقودان در یخچال بخار تا شروع فصل سرما به تعویق بیفتد.

ولی پور اظهار کرد: عملیات انتقال پیکر کوهنورد مفقودشده در علم کوه با همکاری فدراسیون کوهنوردی، هلال احمر کلاردشت و کوهنوردان محلی همچنان ادامه دارد و امدادگران پیکر کوهنورد مفقود را تا 30 متر روی گرده آلمان ها بالا کشیده اند و کوشش برای انتقال پیکر این کوهنورد به منطقه تک رکابی و از آنجا به مردی کش و کلاردشت ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1296

به "مفقود شدن سه کوهنورد در روز های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفقود شدن سه کوهنورد در روز های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید