مقوا پشت طوسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش مجله گیلاسفا، یکی از پرمصرف ترین مواد مصرفی و مقوا در صنعت چاپ و بسته بندی، مقوای پشت طوسی است. محصولی که از مواد بازیافتی ساخته می شود.

مقوا پشت طوسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دوستداران طبیعت از این که برای بسیاری از مصارف، از این گونه محصول استفاده شود، استقبال می کنند، چرا که حرکتی در جهت حفظ منابع جنگلی و اکوسیستم قلمداد می شود. اما از سوی دیگر این فرآورده، اگر در جای مناسب خود استفاده نشود، تهدیدی برای سلامت جامعه است.

فرایند بازیافت به گونه ای است که هیچ مرجع معتبری و حتی سازندگان و فروشندگان این محصول آن را برای مصارف دارویی و غذایی توصیه نمی کند. حتی برای بسته بندی ثانویه که تماس مستقیمی با مواد دارویی و غذایی نداشته باشد، احتیاط جدی صورت می گیرد.

علاوه بر جنبه بهداشتی از نظر خواص فیزیکی و کاربردی نیز مسایل مختلفی برای مصارف گوناگون این محصول مطرح می شود. بنابراین شناخت گونه های متنوع آن، همچنین خواص فیزیکی و شیمیایی و نیز چاپ پذیری و قابلیت های لازم برای عملیات تکمیلی و تبدیلی در صنعت چاپ و بسته بندی حایز اهمیت بسیار است. این محصول همچنین از نظر قیمت تمام شده و مسایل تجاری نیز نکته هایی تامل برانگیز دارد.

  • مصرف مقوا پشت طوسی کشور چه مقدار است؟
  • چه میزان از مقوا پشت طوسی در داخل کشور تولید می شود و چه میزان متکی به واردات است؟
  • برندهای پرمصرف مقوا پشت طوسی در بازار کدامند و چگونه می توان انتخابی بهتر داشت؟

می بینید که مقوای پشت طوسی، پرونده ای سنگین و پیچیده دارد و قضاوت در مورد آن چندان آسان نیست. جوانب مختلف این محصول در بازار چندان شفاف به نظر نمی آید. در ادامه این مطلب پرونده مقوای پشت طوسی را ورق می زنیم و ابتدا با نظر و شکواییه های مصرف کنندگان روبرو می شویم، سپس پاسخ تولیدکننده و کمی دیرتر، دیدگاه واردکنندگان را جویا می شویم.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 399

به "مقوا پشت طوسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقوا پشت طوسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید