مورالس: به بولیوی بازمی گردم

به گزارش مجله گیلاسفا، رئیس جمهور مستعفی بولیوی از بازگشت به این کشور پس از پیروزی هم حزبی خود در انتخابات ریاست جمهوری اطلاع داد.

مورالس: به بولیوی بازمی گردم

به نقل از شبکه فرانس 24، رئیس جمهور مستعفی بولیوی اظهار داشت پس از پیروزی حزب متبوع او در انتخابات ریاست جمهوری به کشورش بازخواهد گشت.

اوو مورالس روز دوشنبه پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری بولیوی و پیشتازی نامزد هم حزبی او، اظهار داشت پس از پیروزی حزب خود به کشور باز می شود.

نتایج اولیه غیر رسمی شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی تا روز دوشنبه از پیشتازی نامزد نزدیک به اوو مورالس، رئیس جمهور پیشین این کشور اطلاع داد.

بنا به اعلام شبکه تلویزیونی Unitel بولیوی، لوئیس آرسه کاتاکورا، وزیر اقتصاد سابق بولیوی و نامزد حزب جنبش سوسیالیسم، با کسب 52.4 درصد آرا شمارش شده تا به امروز نسبت به رقبای خود پیش است. بر اساس شمارش سریع آرا، تا این لحظه کارلوس مسا، رقیب اصلی آرس تا به امروز 31.5 درصد آرا را از آن خود نموده است. مورالس پیشتر وزیر اقتصاد سابق خود، را به عنوان نامزد حزب جنبش سوسیالیسم در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی معرفی کرد.

در اکتبر سال 2019 و در پی بروز ناآرامی های پس از انتخابات در بولیوی، شماری از مقامات این کشور از جمله مورالس مجبور به کناره گیری از قدرت شدند. در میان این ناآرامی های سیاسی، جینین آنز، رهبر مخالفان مورالس، علی رغم آنکه پیروز به کسب حدنصاب آرا نشده بود خود را رئیس جمهور موقت خواند. آنز پیشتر وعده داده بود که مورالس اجازه نخواهد یافت در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت کند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 262

به "مورالس: به بولیوی بازمی گردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس: به بولیوی بازمی گردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید