نخستین راهپیمایی مریخ نورد چین در سیاره سرخ

به گزارش مجله گیلاسفا، نخستین مریخ نورد چین که به تازگی روی مریخ فرود آمده توانسته از سطح نشین خود جدا گردد و برای نخستین بار روی سطح مریخ قرار بگیرد.

نخستین راهپیمایی مریخ نورد چین در سیاره سرخ

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ژورونگ، نخستین مریخ نورد چین که هفته گذشته پیروز شد روی سطح سیاره سرخ فرود بیاید، اکنون برای اولین بار از روی سطح نشین به پایین آمده و روی سطح مریخ قرار گرفته و مجموعه ای از تصاویر سیاه و سفید را به زمین مخابره نموده است.

براساس اعلام سازمان فضایی چین، مأموریت ژورونگ در سیاره سرخ شروع شده است؛ این مریخ نورد در ساعت 10:40 صبح به وقت پکن (0240 به وقت گرینویچ) روز شنبه از سطح شیب دار عبور کرد.

این مریخ نورد روی سطح مریخ حرکت می نماید و اطلاعات اطراف خود را جمع آوری می نماید؛ این کاوشگر با استفاده از دوربین های با وضوح بالا قادر است از محل فرود خود که دشت یوتوپیا بوده عکسبرداری کند. ژورونگ همچنین یک رادار زیرسطحی برای دیدن درون سطح مریخ، یک دوربین چند طیفی و شناساگر ترکیب سطحی، یک شناساگر میدان مغناطیسی و یک پایشگر آب و هوا دارد.

اکتشافات مریخ نورد بخشی از مأموریت تیان ون 1 است که برای مطالعه ویژگی های مختلف مریخ از جمله ساختار زمین شناسی، ویژگی های خاک، توزیع یخ، آب و هوا و جو و فیزیکی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 824

به "نخستین راهپیمایی مریخ نورد چین در سیاره سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین راهپیمایی مریخ نورد چین در سیاره سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید