نقد ترمیمی، موجب رشد رسانه ها می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد کیفی رسانه های استان در کنار نقد ترمیمی کارشناسانه، موجب بالا رفتن اعتماد مردم به رسانه خواهد شد.

نقد ترمیمی، موجب رشد رسانه ها می گردد

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ملاقات چند تن از مدیران مسوول و سردبیران رسانه های مکتوب استان فارس ضمن تاکید بر اهمیت رسانه های داخلی در اطلاع رسانی دقیق و صحیح گفت: در شرایطی که فضای مجازی با پمپاژ خبر های غیر واقعی، موجبات بی اعتمادی را فراهم نموده، برترین فرصت برای رسانه های رسمی و شناسنامه دار فراهم شده تا اعتماد مردم را با محتوا های با کیفیت و واقعی، جلب نمایند.

او ضمن اشاره به آسیب شناسی رسانه در عصر تازه نیز گفت: بازگشت اعتماد از دست رفته به مردم و پر کردن گسل هایی که به دلایل متعدد بین رسانه های رسمی و مردم ایجاد شده، یک امر مهم و لازم است لذا مدیران مسوول رسانه ها و اصحاب فکر و اندیشه، باید در این راستا کوشش مضاعفی داشته باشند.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر نگاه نقد ترمیمی در رسانه ها تاکید نمود و گفت: نقد ترمیمی بر خلاف نقد تخریبی، موجب رشد و توسعه خواهد شد که چنین نقدی نیازمند انسان های بصیر، متفکر و آشنا به مسائل مختلف کشور است.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی خواهان مشخص یک افق معرفتی از سوی اصحاب رسانه برای آینده رسانه ها شد و گفت: در راستای این افق معرفتی و نگاه کیفی رسانه ها، مردم باید به این نتیجه برسند که متقن ترین خبر ها را می توانند از رسانه های داخلی دریافت نمایند.

عزیزی بعلاوه به روزنامه های مکتوب اشاره نمود و اظهارداشت: روزنامه های استان نیز با افزایش کیفیت محتوایی و به دور از نگاه های سیاسی یک سویه، می توانند رشد نموده و حتی به علت نوع انتشار، به توسعه فرهنگ مطالعه که امروز دچار آسیب شده، یاری نمایند.

او در انتها با اشاره به نقش فرهنگ ساز رسانه در جامعه اظهار داشت: ما امروز در حوزه فرهنگی نیازمند بستر های مناسب هستیم که رسانه می تواند این بستر را بسازد.

گفتنی است در ابتدای این ملاقات، مدیران مسوول و سردبیران روزنامه های دیدن، عصر مردم، طلوع و شیراز نوین، مسائل، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه ارتباطات و رسانه با نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1335

به "نقد ترمیمی، موجب رشد رسانه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد ترمیمی، موجب رشد رسانه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید