هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران ، فدراسیون روسیه در چارچوب اسناد رسمی موافقت نامه همکاری بین دو کشور و با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، میزبان برگزاری این رویداد بزرگ که معرف فرهنگ و هنر ایرانی است، خواهد بود.

هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می گردد

این رویداد در بخش های مختلفی شامل نمایشگاه آثار هنری، اکران فیلم های سینمایی و انیمیشن، اجرای گروه موسیقی سنتی، بازی های رایانه ای و برگزاری دوره های آشنایی با هنرهای ایرانی برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو تن از معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعضای رسمی هیئت ایرانی در این رویداد فرهنگی را تشکیل می دهند.

در بخش نمایشگاهی، هنرمندان کشورمان در 20 رشته از جمله تذهیب، نگارگری، خاتم کاری، قلمزنی ، سفال و سرامیک سازی و ... آثار خود را به مخاطبان روسی ارائه خواهند کرد. در بخش ویژه فرش، معتبهترین برندهای فرش ایرانی (بیش از یکصد فرش، تابلو فرش و گلیم های نفیس ایرانی) به نمایش گذاشته خواهد شد.

در بخش صنایع خلاق هنری، بازی های رایانه ای ایرانی و گردشگری مجازی و پازل های سه بعدی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

هنرمندان منتخب شرکت کننده در این رویداد از بهترین هنرمندان کشور هستند که علاوه بر عرضه آثار خود، کارگاه های آموزشی نیز برگزار خواهند کرد.

در بخش موسیقی، ارکستر ملی ایران و ارکستر دولتی جوانان روسیه دو اجرای مشترک در شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ برگزار خواهند کرد. در این ارکستر مشترک، 19 نوازنده از کشورمان به همراه 16 نوازنده روس حضور دارند. در بخش فیلم و انیمیشن نیز محصولاتی از سینمای فاخر ایران در روسیه به نمایش در خواهد آمد.

شایان ذکر است، طرف روس، معتبهترین اماکن فرهنگی و هنری شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ را برای اجرای برنامه های هنری ایرانی اختصاص داده است.

بعلاوه گفتنی است که اداره کل همکاری ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی در ستاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو، طی سه ماه گذشته با جلب همکاری و هماهنگی صمیمانه از بنیاد رودکی، بنیاد بازی های رایانه ای، کارگروه تخصصی مد و لباس کشور، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل رسانه و فضای مجازی و بنیاد دیپلماسی عمومی ایران، تمهیدات لازم برای برگزاری این هفته فرهنگی را فراهم نموده اند.

به گزارش ایبنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علاوه بر این واحد های ستادی و پشتیبانی سازمان امور مربوط به آماده سازی و ارسال اقلام و تجهیزات فرهنگی و هنری به مسکو را تدارک نموده اند تا از 13تیرماه این رویداد بزرگ برگزار گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1441

به "هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید