نگهداری باغ های تاریخی خراسان جنوبی در اولویت است

به گزارش مجله گیلاسفا، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، نگهداری باغ های تاریخی خراسان جنوبی در اولویت است.

نگهداری باغ های تاریخی خراسان جنوبی در اولویت است

علیرضا عباس زاده در نشست بررسی مباحث زیرساختی بافت و عمارت تاریخی رحیم آباد بیرجند اظهار کرد: باغ ها جز ذخایر و شناسنامه هر منطقه بوده و کاری است که گذشتگان انجام دادند و ما امروز باید از این میراث ارزشمند به درستی نگهداری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی شرح داد: خشک شدن برخی درختان چندین ساله تعدادی از باغ های تاریخی محرز و در حال از بین رفتن است که احیای این باغ ها باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

عباس زاده گفت: وقتی فضای سبز در حال از بین رفتن است، گاهی نیاز به افزایش فضای سبز نیست و نباید بگذاریم فضای موجود از بین برود.

او یادآور شد: باغ های هندسی، با دوراندیشی در گذشته شکل گرفته اما در حال حاضر شرایط خوبی ندارند که انسان متاسف می شود.

عباس زاده افزود: باغ های متعددی در خراسان جنوبی وجود دارد که به این شرایط گرفتارند درحالیکه می توانند شناسنامه شهر باشند و وجود آنها نشان می دهد گذشتگان در دل کویر به چه زیبایی اقدام کردند.

او تاکید کرد: همه دستگاه های متولی باید نسبت به حفظ و نگهداری باغ های تاریخی فعال شوند تا با هم افزایی بتوان این باغ و عمارت های تاریخی را نگهداری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم همواره نسبت به بسته بودن باغ های تاریخی گلایه مند هستند و باید با بازسازی و نگهداری درست این اماکن زمینه بهره برداری عمومی را فراهم کنیم.

عباس زاده درباره باغ و عمارت تاریخی رحیم آباد بیرجند که پس از یک دوره سه ساله بازسازی و بهسازی 27 خرداد امسال با حضور استاندار خراسان جنوبی بازگشایی شد، گفت: بنیاد مستضعفان، شهرداری و میر اث فرهنگی باید برنامه درستی برای این مجموعه داشته باشند و ظرفیتی برای میراث فرهنگی است که میتوان در قالب آن بافت های تاریخی را احیا کرد.

او اظهار کرد: برای عرصه باغ رحیم آباد که قسمتی متعلق به بنیاد مستضعفان است، پیگیری های لازم برای واگذاری کامل آن به میراث فرهنگی انجام می شود تا بتوان از ظرفیت کامل باغ برای فعالیت هایی نظیر راه اندازی بازارچه های صنایع دستی بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: عرصه های بیرونی باغ باید با بوستان شهدای گمنام و پیاده روها سنخیت پیدا کند تا مردم به خوبی بتوانند از این فضا استفاده کنند و شهرداری بیرجند در این زمینه برای زیباسازی فضا از هیچ تلاشی چشم پوشی نکند، استانداری هم در تامین اعتبارات مورد نیاز به شهرداری کمک خواهد کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1278

به "نگهداری باغ های تاریخی خراسان جنوبی در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری باغ های تاریخی خراسان جنوبی در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید