تور تابستانی ترکیه: هر آنچه که باید درباره خرید ملک در ترکیه بدانید!

به گزارش مجله گیلاسفا، آشنایی با کشور ترکیه

در همه دنیا، کشور ترکیه را به اسم یک شهری که از آب و هوا و شرایط مالی خوبی برخوردار است، می شناسند. در این کشور شهرهای زیادی وجود دارد که هرساله تعدادی از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری به این شهرها می آیند. مردم ترکیه بسیار مردمان خونگرم و مهربان هستند. هریک از افراد می توانند به وسیله خرید ملک در ترکیه، اقامت این کشور را اخذ کنند.

تور تابستانی ترکیه: هر آنچه که باید درباره خرید ملک در ترکیه بدانید!

بهترین تجربه سفر را با تور تابستانی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

نکته ای که باید در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه به آن توجه کنید: اقامت یک کشور با تابعیت آن کاملا فرق دارد و این دو مورد را نباید با هم اشتباه بگیرید.

بیشتر سرمایه گذاران تمایل دارند اوقات فراغت خود را به ترکیه سفر کنند و از آب و هوای مدیترانه ای آن نهایت لذت را ببرند. به طور خلاصه کشور ترکیه می تواند یک سکوی پرتاب برای پیشرفت در هر زمینه ای باشد. لازمه این که بتوانید در خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه پیروز باشید، آگاهی از شرایط موجود می باشد.

مقایسه خرید ملک در ایران و ترکیه

گفتنی است که قیمت ملک در ترکیه تفاوت زیادی با ایران دارد و به طور کلی می توان به مقرون به صرفهتر بودن آن اشاره نمود. به طور مثال برای خرید یک خانه نوساز در کشور ترکیه با 110 متر مربع، ضروری است مبلغی حدود یک میلیون و سیصد هزار لیر هزینه کنید. از شهرهایی که در ترکیه می توان برترین ملک را در آن خریداری نمود، شهر استانبول می باشد.

اگر برای به فکر خرید ملک در ترکیه و اقامت هستید، ما به شما پیشنهاد می دهیم که از حومه شهر استانبول، بهره ببرید که هم برای سرمایه گذاری مناسب است و هم برای زندگی دائمی، البته که بهتر است یک خودروی شخصی هم داشته باشید.

مزایای خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان

آب و هوای کشور ترکیه تقریبا شبیه به شرایط آب و هوایی کشور ایران می باشد. بعلاوه بیشتر مردم ترکیه مسلمان هستند. به طور خلاصه می توان گفت در میان کل کشورهای جهان، ترکیه مقرون به صرفه ترین شهر می باشد که مردم ایران می توانند به آن سفر کنند. این دو نکته از جمله موارد مهمی بودند که ایرانیان را ترغیب به خرید ملک در ترکیه نموده است.

چگونگی اقتصاد کشور ترکیه

کشور ترکیه در گروه کشورهای خاورمیانه قرار گرفته است که طی چند سال اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است. آثار وقایع تاریخی، جاذبه های جهانگردی و وجود برترین مراکز خرید در ترکیه، از عواملی می باشد که هرساله تعداد زیادی جهانگرد و سرمایه گذار را جذب خود می نماید.

به این نکته توجه کنید که افراد خارجی نمی توانند در بخش های روستایی و نظامی کشور ترکیه ملک خریداری کنند. اما این نکته چندان هم حائز اهمیت نیست چرا که بیشتر سرمایه گذاران، تمایل به سرمایه گذاری در منطقه ها آپارتمانی و لوکس دارند.

آشنایی با قوانین خرید ملک در ترکیه

با توجه به قانون نو کشور ترکیه، سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملکی به ارزش 250.000 دلار اقامت این کشور را اخذ کنند. علاوه بر این موضوع، تمامی سرمایه گذاران ایرانی می بایست برای حفظ تابعیت خود، شرایط و قوانین کشور ترکیه را زیر پا نگذارند.

فردی که می خواهد در ترکیه ملکی برای خود خریداری کند، می بایست جزو یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد. خبر خوب این که ایران در گروه کشورهای مجاز قرار گرفته است. گفتنی است که سرمایه گذاران و یا شهروندان خارجی می توانند هرگونه ملک از جمله: تجاری، کشاورزی، خانه و یا زمین در کشور ترکیه خریداری کنند. به خاطر بسپارید که قبل از اقدام به خرید املاک نام برده، باید از مراجع مربوطه استعلام بگیرید.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت به وسیله خرید ملک در کشور ترکیه

  • پاسپورت و کپی پاسپورت
  • فیش واریز اداره پست
  • 4 قطعه عکس مخصوص کارت اقامت
  • بیمه سلامت
  • اخذ شماره مالیاتی

به طور کلی هریک از افراد ایرانی می توانند به وسیله خرید ملک، اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کنند. ما تمامی نکات و شرایط خرید ملک در کشور ترکیه را برایتان توضیح داده ایم امیدواریم مطالب برایتان آموزنده باشند، از این که تا خاتمه مقاله همراه ما بوده اید از شما سپاسگزاریم.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 997

به "تور تابستانی ترکیه: هر آنچه که باید درباره خرید ملک در ترکیه بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تابستانی ترکیه: هر آنچه که باید درباره خرید ملک در ترکیه بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید