تور چین: چین: لیتوانی را به زباله دان تاریخ می فرستیم

به گزارش مجله گیلاسفا، پس از گشایش دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی، چین تهدید کرد که این کشور کوچک اروپایی را به زباله دان تاریخ خواهد سپرد.

تور چین: چین: لیتوانی را به زباله دان تاریخ می فرستیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: لیتوانی در مقابل قوانین جهانی ایستاده است و این هرگز عاقبت خوبی نخواهد داشت.

این سخنگو هشدار داد: کسانی که به همدستی خود با نیرو های تجزیه طلب تایوان ادامه می دهند، به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

لیتوانی، که سه میلیون نفر جمعیت دارد، بر خلاف همسایگان اروپایی اش، جزیره خودمختار تایوان را به رسمیت شناخت؛ جزیره ای که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود می داند.

این کشور اروپایی، در ماه اوت گفت که به تایوان اجازه گشایش دفتری را در این کشور داده و خشم چین را برانگیخت؛ پکن در واکنش به این اقدام، سفیرش در لیتوانی را فراخوانده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور منطقه بالتیک، کاهش داد.

در سال های اخیر، منظره حمله احتمالی چین به تایوان و تصرف آن شدت گرفته و موجب وخامت مناقشات ده ها ساله مالی و دیپلماتیک شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1207

به "تور چین: چین: لیتوانی را به زباله دان تاریخ می فرستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: چین: لیتوانی را به زباله دان تاریخ می فرستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید