تور ارزان روسیه: کشتیرانی ایران 300 کانتینر برای حمل بار به روسیه اختصاص داد
به گزارش مجله گیلاسفا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ترابری 300 کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال-جنوب را کلید زد.
همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.
به گزارش ایلنا، نخستین فاز عملیات حمل کالا در راستا کریدور شمال-جنوب از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال 300 کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه کلید خورد.
بر اساس این گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت های تحت مالکیت گروه کشتیرانی و در راستای نقش آفرینی در اجرای عملیات حمل کالا در کریدور شمال-جنوب، اقدام به حمل کالا های صادراتی کشور به روسیه با اختصاص 300 کانتینر در فاز اول نموده است.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت فعال سازی کریدور شمال- جنوب و حمل بار صادراتی ایران به وسیله این کریدور به کشور روسیه، اعلام نموده است: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از راستا ترانزیتی روسیه به هند و بالعکس وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.
طبق این گزارش؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در فاز اول، 300 کانتینر اختصاصی جهت حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینر ها به صورت مستمر افزایش خواهد یافت.
بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستورکار قرار داده که به زودی چندین شناور مطابق با برنامه ریزی انجام گرفته، به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه راستا یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالا های مورد احتیاج بین هند و اروپا به وسیله بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود، اعلام نموده است: علی رغم تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعال سازی این راستا، طی سال های متمادی در مراحل اولیه طراحی به جای مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط تازه جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.
لازم به ذکر است؛ کریدور شمال- جنوب، مسافت 16 هزار کیلومتری حمل بار به وسیله کانال سوئز را با یک راستا 7 هزار کیلومتری جایگزین نموده که کاهش 40 درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و 30 درصدی هزینه حمل را در پی خواهد داشت.
از سوی دیگر؛ با توجه به موانع و محدودیت های متعدد راستا های ریلی و جاده ای، راستا دریایی برترین گزینه موجود در حال حاضر بوده که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت های تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.
شایان ذکر است؛ کالا های صادراتی روسیه عمدتاً به وسیله شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و بیگ بگ به وسیله شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به وسیله جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل می شود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.
یادآور می شود، راستا برگشت جهت تأمین کالا های وارداتی مورد احتیاج روسیه به وسیله هند نیز، به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگی های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مبدأ صادر می شود.
منبع: فرارو