کلیسای کاتولیک سوابق 13 مدرسه شبانه روزی را منتشر می نماید

به گزارش مجله گیلاسفا، با کشف گور های دسته جمعی متعددی در کانادا، کلیسای کاتولیک سوابق 13 مدرسه شبانه روزی را منتشر می نماید.

کلیسای کاتولیک سوابق 13 مدرسه شبانه روزی را منتشر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، با ادامه بحران کشف گور های دسته جمعی در کانادا، خاتمه روز یک شنبه یکی از مهمترین خواسته های مردم بومی این کشور که افشای سوابق این مدارس بود، محقق شد.

بابی کامرون، رئیس انجمن ملت های بومی مستقل کانادا (FSIN) اظهار داشت که به زودی سوابق حداقل 13 مدرسه شبانه روزی از سوی کلیسای کاتولیک منتشر خواهد شد.

کامرون در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: این خبر خوبی برای مردم است و باعث می گردد که کلیساهای دیگر در سراسر کانادا همین کار را انجام دهند و سوابق بازماندگان و فوت شدگان را منتشر نمایند.

او در ادامه اضافه نمود: آن ها حرف های ما را می شنوند. مقدار فشاری که به آن ها وارد نموده ایم، موثر است. ما صدای بازماندگان خود خواهیم بود.

این انجمن از پاپ فرانسیس خواست تا به عنوان نمایندگی از کاتولیک ها عذرخواهی کند و بعلاوه از دیگر کلیسا ها کاتولیک خواست تا سوابق مدارس شبانه روزی را منتشر نمایند.

پس از کشف گور جمعی متعلق به بچه ها بومی در کانادا جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور، خواستار پذیرفتن مسئولیت آن از سوی کلیسای کاتولیک شد و گفت: من به عنوان یک کاتولیک، از موضعی که کلیسای کاتولیک در حال حاضر و طی چند سال گذشته گرفته است، بسیار ناامید شده ام.

دست کم 150 هزار کودک بومی طی سال های 1840 تا 1990 وارد این به اصطلاح مدارس شبانه روزی شده بودند. بعضی از آن ها با توسل به زور از والدین و جامعه جدا شدند و بدرفتاری های گسترده ای با آن ها گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1123

به "کلیسای کاتولیک سوابق 13 مدرسه شبانه روزی را منتشر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای کاتولیک سوابق 13 مدرسه شبانه روزی را منتشر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید