اجرای عملیات مرمتی در خانه جاجرمی بجنورد

به گزارش مجله گیلاسفا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز پنج شنبه 28 اسفندماه 99 اظهار کرد: در فصل جدیدی از اقدامات بازسازیی در بناهای تاریخی استان که به تازگی شروع شده است، بازسازی خانه تاریخی جاجرمی بجنورد نیز در برنامه قرار گرفته است.

اجرای عملیات مرمتی در خانه جاجرمی بجنورد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با بیان اینکه قرارداد این پروژه با پیمانکار مربوطه منعقد شده است، اضافه نمود: تخریب و برچیدن مصالح بنایی موجود از جمله آجر فرش، اندود سیمان و عایق زیر، اجرای عایق رطوبتی، اجرای ماهیچه سیمانی و اندود سیمانی روی سطوح افقی از جمله عملیاتی است که در این فصل از بازسازی انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی مطرح کرد: اجرای کف فرش و هره چینی در کف با آجر سنتی از دیگر اقداماتی است که برای بازسازی خانه تاریخی جاجرمی برنامه ریزی شده است.

خانه جاجرمی واقع در خیابان طالقانی شرقی کوچه جاجرمی شهر بجنورد از بناهای اواخر دوره قاجاریه است که به استناد کتیبه موجود در سال 1325 هجری قمری ساخته شده است.

این مکان که با شماره 1151 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، امروز به خانه صنایع دستی استان تبدیل شده و در آن انواع صنایع دستی استان فراوری و عرضه می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 687

به "اجرای عملیات مرمتی در خانه جاجرمی بجنورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای عملیات مرمتی در خانه جاجرمی بجنورد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای عملیات مرمتی در خانه جاجرمی بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید