از شایعه تا واقعیتِ زمین بی طرف برای دیدارهای استقلال و تراکتور

به گزارش مجله گیلاسفا، رسانه های سعودی از روز گذشته با انتشار خبری خط دار در کوشش هستند تا پروژه تاریخ گذشته زمین بی طرف را در دیدارهای نمایندگان ایران زنده نمایند.

از شایعه تا واقعیتِ زمین بی طرف برای دیدارهای استقلال و تراکتور

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، باز نزدیک شدن شروع مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 شایعات زیادی درباره نحو برگزاری این مرحله شنیده می گردد اما پشت پرده این شایعات چیست؟

*سوء استفاده سعودی ها از سکوت AFC

سکوت کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شده تا رسانه های سعودی دست به خبرسازی بزنند. طبق برنامه AFC قرار شد به علت شرایط کرونایی مشخص تکلیف میزبان این مرحله بعد از اتمام مسابقات مرحله گروهی در منطقه شرق صورت بگیرد.

از دو روز پیش مسابقات مرحله گروهی در منطقه شرق شروع شده و تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت. هنوز هیچ خبری رسمی در زمینه نحو برگزاری مسابقات مرحله یک هشتم نهایی به گوش نمی رسد ولی بعضی از رسانه های سعودی تحرکات خود را به صورت هدف دار شروع کردند.

*طبق فرمول کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است مسابقات مرحله یک هشتم نهایی در غرب به میزبانی تیم های زیر برگزار گردد:

استقلال(میزبان)-الهلال عربستان

النصر(میزبان)-تراکتور ایران

استقلال تاجیکستان(میزبان)-پرسپولیس

شارجه(میزبان)-الوحده امارات

*قدرت رسانه ای الهلال در عربستان

با توجه به قدرت رسانه ای تیم فوتبال الهلال در کشور عربستان و همراه بودن 80 درصد رسانه های سعودی با این تیم متمول که به نوعی نماد ملی عربستان به تعداد می آید، شایعاتی از روز گذشته شروع شده تا بتوانند AFC را تحت فشار بگذارند.

نشریه اسپورت 360 سعودی روز گذشته در خبری فوری مدعی شد بازی های نمایندگان ایران با سعودی ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار می گردد.

این رسانه سعودی در این کشور به حمایت از الهلال شهرت دارد و نویسنده این مطلب کاملا هوادار الهلال است انتشار این خبر به نوعی خط دار باعث شده تا موج جدیدی در رسانه ها ایجاد گردد.

الهلال در این پروژه خبرسازی ذی نفع اول است چون باید برای بازی با استقلال به تهران سفر کند. ازسوی دیگر نمایندگان ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 دو ماه پیش راهی عربستان شدند و در خاک این کشور بازی کردند تا مشکل بازی نمایندگان کشورمان با عربستانی ها در زمین بی طرف به خط انتها برسد.

*انتها پرونده زمین بی طرف با سعودی ها

سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان بارها تاکید نموده که مشکل بازی ما با عربستانی با حضور نمایندگان ما در این کشور به انتها رسیده و کنفدراسیون فوتبال آسیا اکنون در حال آنالیز شرایط کرونایی است تا تصمیم نهایی خود را درباره نحو برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگیرد.

بعلاوه یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای اولین بار در شش سال گذشته در مصاحبه تلویزیونی این کشور بیان کرد: ما تابع تصمیم AFC در بازی با نمایندگان ایران هستیم و هر تصمیمی گرفته گردد حاضر به اجرای آن هستیم.

این سخنان بلندترین مقام فوتبالی عربستان بعد از حضور استقلال و فولاد در خاک این کشور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 نشان می دهد آنها مسئله ای برای حضور در تهران ندارند. برای اولین بار بود که در شش سال گذشته یک مقام ورزشی عربستان بهانه تراشی نکرد و وقتی حرف از بازی با نمایندگان ایران به میان آمد سکوت کرد و موضع نگرفت و این مساله به نوعی چراغ سبز برای حضور در ایران بود.

اما اینکه چرا سایت اسپورت 360 سعودی روز گذشته به صورت غیرمنتظره خبری بدون منبع را مبنی بر برگزاری بازی های استقلال و تراکتور در زمین بی طرف منتشر کرد دو علت منطقی دارد.

علت اول: این رسانه کاملا حامی الهلال عربستان و خبرنگار این خبر طبق اطلاعات رسیده از این کشور به شدت حامی الهلال است و با انتشار این خبر می خواست یک فضای رسانه ای کاذب ایجاد کند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا را زیر فشار بگذارد تا بازی استقلال با الهلال از استادیوم آزادی به زمین بی طرف منتقل گردد.

علت دوم: الهلال رقیب سنتی النصر در شهر ریاض است و بازی های این دو تیم ریشه دار همواره حاشیه های زیادی را درپی دارد. به همین دلیل انتشار این خبر به نوعی به ضرر النصر نیز هست چون تیم زردهای ریاض میزبان تراکتور در شهر ریاض هستند و با انتشار این خبر رقیب سنتی الهلال میزبانی اش را از دست می دهد.

با این توضیحات باید اشاره نمود کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیم نهایی خود را درباره فرمت برگزاری مسابقات نگرفته ولی شنیده ها حاکی از آن است که مرحله یک هشتم نهایی ممکن است به علت تداوم شرایط کرونایی به صورت متمرکز برگزار گردد ولی این بدان معنا نیست که بازی های نمایندگان ایران با عربستان در زمین بی طرف برگزار می گردد بلکه به گفته خود سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران محتمل است تهران هم بتواند میزبانی متمرکز مسابقات را داشته باشد و به اسم کاندیدای قوی برای میزبانی در این رقابت ها نامش مطرح شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 883

به "از شایعه تا واقعیتِ زمین بی طرف برای دیدارهای استقلال و تراکتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شایعه تا واقعیتِ زمین بی طرف برای دیدارهای استقلال و تراکتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید