واکنش عربستان به نقدها بین المللی درباره حکم لجین الهذلول، 4 سال حبس برای یک مبلغ سعودی

به گزارش مجله گیلاسفا، دادگاه عربستان یک مبلغ سعودی را به 4 سال حبس محکوم کرد.

واکنش عربستان به نقدها بین المللی درباره حکم لجین الهذلول، 4 سال حبس برای یک مبلغ سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، عربستان سعودی به نقدها گسترده بین المللی و فعالان شبکه اجتماعی به حکم لجین الهذلول فعال حقوق بشری سعودی واکنش نشان داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالعزیز الواصل، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ژنو ادعا کرد: عربستان سعودی از یک دادگستری عادل و مستقل برخوردار است و به هیچ وجه آسیب به حاکمیت نظام قضائی خود را از سوی هر طرفی که باشد، نمی پذیرد.

واصل هر گونه مداخله بین المللی در امور قضایی عربستان را رد کرد.

وی در ملاقات با ندی الناشف، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد: عربستان طی سال های گذشته گام های تاریخی و مهمی را در زمینه حقوق زنان و توانمندسازی آنها در زمینه های مختلف اتخاذ نموده است.

الواصل در ادامه ادعاهای خود از کمیساریای عالی حقوق بشر خواست تا از سیاسی کاری در مسائل حقوق بشری اجتناب کند و به حاکمیت و استقلال کشورها و حکم های قضائی آنها احترام بگذارد.

سازمان ملل و وزارت امور خارجه فرانسه و همچنین شخصیت های مختلف سیاسی اروپا و آمریکا از عربستان سعودی خواستند که الهذلول را فورا آزاد کند.

دادگاه کیفری ویژه در ریاض عربستان چند روز پیش حکم پنج سال و هشت ماه حبس را برای لجین الهذلول، فعال حقوقی این کشور صادر کرد. با این حال بر اساس تعلیقی که در حکم وی اجرا شده و دوره ای که در بازداشت گذرانده، امکان آزادی وی بعد از سه ماه وجود دارد.

حکم صادره برای لجین الهذلول واکنش های بین المللی و فعالان شبکه های اجتماعی و همچنین سازمان های حقوقی را به دنبال داشته است.

لجین متولد سال 1989 فعال سعودی در زمینه حقوق زنان است. او در سال 2014 در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد. او در ماه می 2018 در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می برد.

از سوی دیگر دادگاه سعودی یوسف الاحمد مبلغ سعودی که از سپتامبر 2017 بازداشت شده است به چهار سال حبس محکوم کرد.

حساب کاربری توییتر با نام عبیدالله که اخبار مرتبط به الاحمد را به طور مداوم منتشر می نماید، اعلام نمود که حکم یوسف الاحمد بعد از 4 سال حبس شامل ممنوعیت سفر پس از آزادی نیز می باشد.

این حساب در نوامبر گذشته تاکید نمود که الاحمد در زندان الحائر ریاض مورد سهل انگاری پزشکی قرار گرفته است و جلسات دادرسی الاحمد مخفیانه و بدون اجازه حضور رسانه ها برگزار می گردد.

یوسف الاحمد در سال 2011 بازداشت ودادگاه جنایی عربستان سعودی وی را به بهانه تحریک افکار عمومی بر ضد حاکمان آل سعود به پنج سال زندان و 5 سال ممنوعیت از سفر به خارج محکوم کرد.

الاحمد دکترای فقه دارد که در دانشگاه محمد بن سعود در ریاض تدریس می کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 515

به "واکنش عربستان به نقدها بین المللی درباره حکم لجین الهذلول، 4 سال حبس برای یک مبلغ سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عربستان به نقدها بین المللی درباره حکم لجین الهذلول، 4 سال حبس برای یک مبلغ سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید