(اینفوگرافیک) غذای مردم آمریکا به وسیله چه کشورهایی فراوری می گردد؟

به گزارش مجله گیلاسفا، ایالات متحده فراوری کننده و صادر کننده عمده محصولات غذایی است، در عین حال این کشور یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد غذایی در دنیا نیز هست. به علت شرایط آب و هوایی، بعضی از مواد غذایی را نمی توان در خاک این کشور کاشت و یا به مقدار احتیاج بازار پرورش داد.

(اینفوگرافیک) غذای مردم آمریکا به وسیله چه کشورهایی فراوری می گردد؟

به گزارش روزیاتو، در اینفوگرافیک زیر، از داده های پایگاه چتم هاوس (CHRTD) استفاده می نماید تا نشان دهد بیشترین واردات، مربوط به کدام مواد غذایی است و چه کشورهایی بیشترین واردات غذا را به ایالات متحده دارند.

انواع مواد غذایی وارداتی به ایالات متحده

ایالات متحده در سال 2020 حدود 148 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کرد و طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، این اندازه از آن موقع به 194 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است.

حدود 50 درصد از کل واردات کشاورزی ایالات متحده محصولاتی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و غیره است. دیگر دسته های وارداتی بزرگ شامل شکر و محصولات گرمسیری، گوشت، غلات و دانه های روغنی است.

واردات میوه و سبزیجات

واردات میوه و سبزیجات ایالات متحده از سال 2000 افزایش پیوسته داشته است. در واقع، بین سال های 2011 تا 2021، واردات میوه و آجیل 44 درصد از مصرف داخلی را تشکیل می دهد، در حالی که 35 درصد از سبزیجات مصرف شده در ایالات متحده از خارج از این کشور تامین شده است.

مکزیک بزرگترین صادرکننده میوه و سبزیجات به ایالات متحده است.

ایالات متحده در سال 2020 به ارزش 2.5 میلیارد دلار گوجه فرنگی از مکزیک وارد کرد که تجارت بین المللی 31 درصد گوجه فرنگی را نشان می دهد. آووکادوی بومی مکزیک، با واردات 2.1 میلیارد دلاری، تقریباً به همان میزان محبوب است.

به طور کلی، بزرگترین صادرکنندگان میوه و سبزیجات به ایالات متحده، کشورهای آمریکای جنوبی هستند و محصولات اغلب از گواتمالا، شیلی، پرو، کاستاریکا و برزیل می آیند.

واردات گوشت

ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده گوشت گاو است. سرانه مصرف گوشت در این کشور تقریباً 37.9 کیلوگرم برای هر نفر در سال است که آن ها را در جایگاه سوم قرار می دهد. از این رو این کشور با وجود اینکه یکی از تولیدکنندگان برتر گوشت گاو است، همچنان اندازه زیادی از آن را وارد می نماید.

به طور دقیق، ایالات متحده در سال 2020 به ارزش 8.7 میلیارد دلار گوشت وارد کرد. کانادا بزرگترین منبع واردات گوشت گاو بود و ایالات متحده بیش از 70 درصد از کل صادرات گوشت گاو کانادا را به خود اختصاص داد.

منابع واردات گوشت از نظر جغرافیایی متنوع تر از میوه ها و سبزیجات است و میلیاردها دلار واردات از نیوزلند و استرالیا انجام می گردد.

واردات غذاهای دریایی

با وجود خطوط ساحلی فراوان، ایالات متحده 70 تا 85 درصد از کل غذاهای دریایی خود را وارد می نماید و 15 درصد از واردات جهانی غذاهای دریایی را در سال 2020 با 21.8 میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

مهمترین واردات غذاهای دریایی این کشور، واردات 1.9 میلیارد دلاری میگوی منجمد از هند، بوده است.

بزرگترین منبع واردات غذاهای دریایی ایالات متحده به طور کلی با 3.1 میلیارد دلار در مجموع، کانادا بود که در واردات خرچنگ و ماهی، پیشتاز است. پس از آن شیلی با 2.1 میلیارد دلار، عمدتاً برای بخش هایی از ماهی مانند فیله به صورت منجمد یا تازه، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سایر غذاها: روغن، غلات، قهوه و غیره

انواع دیگری از مواد غذایی و محصولات کشاورزی هم وجود دارند که ایالات متحده برای آن ها به کشورهای دیگر متکی است. در اینجا بزرگترین واردات مواد غذایی تک مبدا ایالات متحده برای دسته های به جای مانده آورده شده است:

واردات روغن کلزای تصفیه شده کانادایی در سال 2020 بالغ بر 1.4 میلیارد دلار بود، در حالی که ویتنام 960 میلیون دلار بادام هندی به آمریکا صادر نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1457

به "(اینفوگرافیک) غذای مردم آمریکا به وسیله چه کشورهایی فراوری می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(اینفوگرافیک) غذای مردم آمریکا به وسیله چه کشورهایی فراوری می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید