برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی، بزرگداشت استاد حبیب الله یوسف پورسیفی اطلاع داد.

برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان

فیروز فاضلی در گفت وگو با خبرنگاران، از انتشار فراخوان سومین جشنواره آکادمیی نمایشنامه نویسی استانی، بزرگداشت استاد حبیب الله یوسف پورسیفی اطلاع داد و اظهار کرد: دو دوره گذشته این جشنواره در بزرگداشت استادان یوسف فخرایی و زنده یاد فرهاد پاک سرشت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استاد حبیب الله یوسف پورسیفی از پیشکسوتان تئاتر استان گیلان است، اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آکادمی ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آکادمی های آزاد هنری استان و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه موضوع جشنواره شامل دنیای معنوی و انسان معاصر، تاثیرات مدرنیسم بر زندگی و موضوع آزاد است، توضیح داد: اقتباس از داستان ها و رمان ها بلامانع است.

فاضلی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در پنج مرحله و به شکل رقابتی، توضیح داد: در مرحله نخست و پس از صدور فراخوان جشنواره، طرح ها یا نمایشنامه ها به وسیله مدیران آکادمی ها به دبیرخانه معرفی می گردد و در مرحله بعدی، آثار رسیده توسط هیئتی از مدیران آکادمی ها مورد آنالیز قرار گرفته و آثار برتر به دبیرخانه معرفی می گردد.

وی ادامه داد: در مرحله سوم، هیئتی از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای هدایت و مدیریت نویسندگان طرح ها انتخاب و معرفی می شوند که نویسندگان برگزیده مرحله اول باید در طی این مرحله آثار را با هدایت استاد راهنما تکمیل نمایند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در مرحله چهارم، آثار تکمیل شده به دبیرخانه ارسال و برای ارزیابی نهایی به هیئت داوران داده می گردد، اضافه کرد: در سرانجام نیز، اختتامیه جشنواره با معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهایی برگزار خواهد شد.

فاضلی درخصوص جوایز سومین دوره جشنواره آکادمیی نمایشنامه نویسی استان گیلان، یادآور شد: به نفرات اول تا سوم جشنواره دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و به ترتیب کارت هدیه به مبلغ 10، هفت و پنج میلیون ریال اهدا و از پنج هنرمند شرکت نماینده نیز با اعطای دیپلم افتخار و کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیر می گردد.

وی درخصوص زمان بندی برگزاری جشنواره نیز با تاکید بر اینکه مهلت ارسال طرح های اولیه، سرانجام خردادماه جاری است، گفت: زمان اعلام برگزیدگان مرحله اول، تیرماه، مرحله سوم، نیمه مهرماه و ارایه آثار نهایی به دبیرخانه، سرانجام مهرماه است و اختتامیه جشنواره آکادمیی نمایشنامه نویسی گیلان همزمان با جشنواره تئاتر استانی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 44

به "برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید