بیش از یکصد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شد

به گزارش مجله گیلاسفا، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حامیان فعالان و افراد دارای ایده و تخصص در حوزه های فناورانه، با حمایت های خود تا خاتمه سال جاری برای 115 نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی اشتغال ایجاد کرد.

بیش از یکصد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شد

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری کوشش های خود را به حوزه اشتغالزایی و حمایت از اتصال زنجیره ایده به بازار معطوف نموده است؛ کاری که اولویت همه ستادها است و نتایج و دستاوردهای قابل قبولی برای این نهاد به ثبت رسانده است.

سال جاری اجرای این مدل حمایتی در ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری نیز به فراهم شدن زمینه اشتغال 115 نفر در این حوزه منجر شد. تحقق این امر هم در پیوست با برگزاری 50 بوت کمپ تخصصی، حمایت از شکل گیری 8 مرکز نوآوری و بیش از 25 شتاب دهنده به ثمر نشست. این رویدادها به آموزش و مهارت افزایی حدود 600 نفر در سال 99 انجامید.

این ستاد برنامه ای تدوین نموده است و در قالب آن از فعالیت های ترویجی و کاربردی کردن پژوهش ها و اقدامات حمایت می نماید. این کار با هدف توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و گسترش فضای استارتاپی این حوزه انجام می گردد.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی جهت دهی به تامین اقتصادی نوآوری برای حمایت فناوری های مرتبط با این صنعت و اجرای پروژه های پرچمدار را هدف قرار داده است. نتیجه این کوشش ها هم اجرایی شدن بیش از 33 پروژه پرچمدار و زیرساختی در حوزه فناوری های نوظهور دیجیتال و 25 پروژه راهبردی و داخلی است.

این اقدام با یاری و استفاده از ظرفیت شرکت های عظیم دانش بنیان، مشارکت بخش های خصوصی و دولتی و تجربیات و ظرفیت های بین المللی به خاتمه خواهد رسید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 715

به "بیش از یکصد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یکصد اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید