خبرنگاران هشت هزار نفر بافنده فرش دستباف در بروجرد فعالیت می کنند

به گزارش مجله گیلاسفا، بروجرد - خبرنگاران - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: هشت هزار بافنده فرش دستباف در کارگاه های متمرکز، نیمه متمرکز و تک بافی این شهرستان فعالیت می کنند که فقط 993 نفر از آنها تحت پوشش خدمات بیمه ای هستند.

خبرنگاران هشت هزار نفر بافنده فرش دستباف در بروجرد فعالیت می کنند

حمید آزادبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های فرش دستباف بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این شهرستان به عنوان قطب فرش دستباف استان حدود یک سوم تولید فرش لرستان را دارا است.

وی گفت: در راستای ترویج و تشویق مردم به بافت فرش و همچنین با هدف ارتقاء سطح علمی واحدهای فعال تولید فرش در راستای کاهش هزینه ها، تأمین نیروی انسانی ماهر متناسب با تولید و ارتقاء سطح مهارت قالی بافان سه دوره کلاس تخصصی آموزشی چله کشی فرش دستباف در محل خانه فرش با نظارت کارشناسان در حال برگزاری است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد اعلام نمود: فرش دستباف بروجرد یکی از صنایعی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمد و آسیب جدی به تولید فرش شهرستان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت هزار بافنده فرش بروجردی فاقد بیمه هستند، اضافه کرد: علت عدم بیمه بافندگان تخصیص نیافتن بودجه و عدم حمایت از قشر ضعیف قالیبافان است و دولت باید عزم جدی در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر داشته باشد تا بتوان صنعت فرش را به جایگاه خود برگرداند

آزادبخت ادامه داد: سال 98 سال رکود تولید فرش بروجرد بوده و 2 هزار و 200متر فرش از نوع ظریف، کرک، ابریشم و تابلو فرش تولید و روانه بازار شده و میزان تولید از فعالیت سطح استان بالاتر بوده است.

وی گفت: انتظار می رود برای احیای هرچه بیشتر صنعت فرش در بروجرد متولیان استانی و کشور حمایت جدی از فعالان صنعت فرش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در صورت حمایت نهادهای مرتبط با تولید فرش استقبال جوانان و تحصیل کنندگان فرش، زنان خانه دار و حتی مردان نیز قابل توجه است.

شهرستان بروجرد دارای 32 کارگاه قالیبافی تولید فرش متمرکز و غیر متمرکز و صنفی است که بدلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال 99 هیچگونه فعالیت و تولیدی نداشته با این اصاف دولت باید متولیان این حرفه صنعتی،فرهنگی و میراث ماندگار را مورد توجه قرار دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 55

به "خبرنگاران هشت هزار نفر بافنده فرش دستباف در بروجرد فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشت هزار نفر بافنده فرش دستباف در بروجرد فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید