عذرخواهی روحانی از مردم به خاطر قطع برق

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی منطقه ها آزاد تجاری و مالی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان، گفت: منطقه ها آزاد در شروع فعالیت این دولت بیشتر وارد کننده بود تا صادرکننده و بخش تجاری آن فعال بود تا بخش سرمایه گذاری که این یک نقیصه عظیم برای این منطقه ها بود.

عذرخواهی روحانی از مردم به خاطر قطع برق

روحانی با بیان اینکه امروز منطقه ها آزاد تجاری و ویژه مالی فراوری نماینده هستند و به مرکزی برای سرمایه گذاری تبدیل شده اند، گفت: در هشت سال گذشته در منطقه ها آزاد کارهای عظیمی اجرا شده و طرح های استراتژیک و زیرساختی مهمی در این منطقه ها اجرا شده است و این منطقه ها باید به نقطه اتصال ایران و کشورهای دنیا تبدیل گردد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه توسعه راه آهن سراسری، گفت: منطقه آزاد افرایند در جنوب غربی کشور و در منطقه شلمچه پروژه ریلی بسیار مهمی دارد و آن اتصال راه آهن خرمشهر به بصره است که اقدامات سیاسی، توافق با عراق و کار مقدماتی آن اجرا شده است و بی تردید فرایند تکمیل این خطوط در دولت سیزدهم ادامه و تکمیل خواهد شد.

روحانی در ادامه پایه اساسی فراوری را سرمایه دانست و گفت: لازمه رونق فراوری، جذب سرمایه است و در کنار آن باید تکنولوژی روز و بازار را به دست بیاوریم. در سال 99 که سال بسیار سختی از لحاظ تحریم و کرونا بود، شعار جهش فراوری را عملیاتی کردیم و سال جاری هم در راستای شعار سال کوشش دولت این است که همه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

رئیس جمهور در ادامه به مشکل کم برقی و قطعی برق در کشور اشاره نمود و گفت: در هشت سال گذشته حدود 2500 مگاوات به طور سالانه به ظرفیت فراوری برق کشور اضافه شده است این درحالی است که قبل از این دولت به طور میانه سالانه 1700 مگاوات برق اضافه می شد، اما با این وجود بخاطر گرمای شدید و خشکسالی دچار مشکل می شویم.

روحانی با بیان اینکه برق برای زندگی، آسایش، حیات مردم و فراوری کشور اهمیت بسزایی دارد، اضافه نمود: سال جاری دچار خشکسالی بی سابقه ای هستیم و مقدار بارندگی نسبت به پارسال 52 درصد کاهش داشته است و 7 هزار مگاوات فراوری برق آبی کشور بخاطر کاهش آب سدها تقریباً قطع شده است. بعلاوه در روزهای گذشته نیروگاه بوشهر هم بخاطر احتیاج به تعمیرات از مدار خارج شده بود. لذا رنج و سختی فراوانی برای مردم ایجاد گشت.

رئیس جمهور گفت: فراوریات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته و این موجب افزایش مصرف برق شده است. البته دلایل دیگری وجود دارد که به معاون اول دستور دادم تا مسائل و راهکار های این معضل را شناسایی و رفع نمایند و در این زمینه بخشی از صنعت با تغییر ساعات فعالیت خود می تواند همراهی کند.

روحانی ادامه داد: در خاموشی ها، مهم این است که مردم از ساعات آن آگاه باشند تا بتوانند پیش بینی و برنامه ریزی نمایند. البته نسبت به مردم عزیزی که در این روزها دچار مشکل و رنج شدند، عذرخواهی می کنم و خواهش می کنم مقداری در مصرف برق صرفه جویی نمایند.

رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو در این زمینه مقصر نیست، منتها باید برای مردم شرح دهد که مشکل چه بوده است و باید راهکار مشکل را اجرایی نمایند.

منبع: ایسنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 906

به "عذرخواهی روحانی از مردم به خاطر قطع برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی روحانی از مردم به خاطر قطع برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید