توانمندی دانشگاه ها در مواجهه با مسائل ، عبور از شرایط عادی آموزشی اتفاق خوبی بود

به گزارش مجله گیلاسفا، وزیر علوم گفت: دانشگاه ها در برابر مسائل ناشی از تحریم ها و شیوع بیماری اخیر نشان دادند توانمندی زیادی دارند تا بر حسب نیاز آن را در اختیار جامعه و مردم قرار دهند.

توانمندی دانشگاه ها در مواجهه با مسائل ، عبور از شرایط عادی آموزشی اتفاق خوبی بود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، آیین مجازی نکوداشت مقام استاد با حضور رئیس و استادان دانشگاه علامه طباطبائی به صورت مجازی برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم در پیامی به این آیین گفت: ما هر ساله از استادان پیشکسوت، اعضای هیئت علمی نمونه و شایسته که با فرآیند خاصی از طریق دانشگاه ها و در نهایت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب می شوند قدردانی و تقدیر به عمل می آوریم. سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، در شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته روز معلم را جشن می گیریم و نمی توانیم همانند سال های گذشته در مراسم حضوری در خدمت استادان و فرهیختگان حوزه آموزش عالی باشیم.

وی تاکید کرد: ما در شرایط سخت، کارایی و اثربخشی مجموعه های مختلف از جمله مجموعه علمی و آموزشی کشور را می توانیم به محک بگذاریم. بحران پیش آمده نشان داد آموزش عالی کشور، به یک بلوغ و توانمندی ویژه ای دست یافته است که در شرایط سخت به راحتی با گذر از شرایط ناشی از بحران های کوچک و بزرگ به وظایف و ماموریت های خود به خوبی عمل می کند.

دکتر غلامی ادامه داد: عبور و گذر از شرایط عادی آموزشی در دانشگاه های کشور به ارائه آموزش به صورت مطالب و متون در فضای مجازی، یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که در حوزه آموزش عالی کشور رخ داد. اتفاقی که برای آن برنامه ریزی کافی و مدونی صورت نگرفته بود و توانمندی ها و چابکی اعضای هیئت علمی و دانش و مهارت دانشجویان این فرصت را ایجاد کرد که ما با حداقل کاهش در وظایف آموزشی بتوانیم به آموزش دانشجویان خود ادامه دهیم.

وی گفت: بدیهی است مقایسه آنچه که در کشور ما رخ داد با کشورهای جهان که به طور سراسری دچار بحران ناشی از این بیماری شده بودند نشان می دهد ظرفیت ها به خوبی بیش از انتظاری که می رفت به فعلیت رسیده است و امیدواریم آموزش های مجازی همچنان به عنوان یک سرمایه در فضای آموزش عالی کشور به کار گرفته شود.

وزیر علوم، بیان نمود: دانشگاه ها و عرصه علم و فناوری ما در سال آموزشی جاری و از ابتدای ورود، با مسائل ناشی از تحریم ها و نهایتاً مسائل و مسائل پیش روی جامعه ما در اثر شیوع این بیماری اخیر، نشان دادند توانمندی های بسیار بالا و ظرفیت های علمی و فناوری کافی را در اختیار دارند تا بنا به ضرورت و بر حسب نیاز آن را در اختیار جامعه و مردم قرار دهند. موفقیت هایی که در تامین و تهیه مواد و تجهیزات مبتنی بر فناوری های جدید در دانشگاه ها و مراکز علمی اجرا شده است نمونه و بخشی از این ظرفیت هاست.

وی در سرانجام گفت: امیدواریم مدیران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان با فکر، اندیشه، نوآوری و خلاقیت خود بتوانند در سال جاری که سال جهش تولید است به این مطلب خاص نیز نگاه ویژه داشته باشند و تغییر رویکردها از یک دانشگاه آموزش محور، به سمت یک دانشگاه مهارت آموز، کارآفرین و مجموعه علمی فن آور و مبتنی بر نیازهای جامعه و دانشگاه جامعه محور، حرکت کند. این حرکت در زمینه های مختلف شروع شده و استمرار در این حرکت جزو وظایف دانشگاه ها و انتظاری است که جامعه از مراکز علم و فن آوری خود دارد.

سرانجامی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 6

به "توانمندی دانشگاه ها در مواجهه با مسائل ، عبور از شرایط عادی آموزشی اتفاق خوبی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی دانشگاه ها در مواجهه با مسائل ، عبور از شرایط عادی آموزشی اتفاق خوبی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید