جایزه فانوس طلایی به مجید مجیدی رسید

به گزارش مجله گیلاسفا، پیش از آغاز اختتامیه اصلی جشنواره ونیز، فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی جایزه فانوس جادویی بخش جنبی را نصیب خود کرد.

جایزه فانوس طلایی به مجید مجیدی رسید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، پیش از آغاز اختتامیه اصلی جشنواره ونیز، فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی جایزه فانوس جادویی بخش جنبی را نصیب خود کرد.

در بیانیه نهاد اجتماعی فرهنگی سینه سرکولی اهدا کننده این جایزه آمده است: خورشید وفادارانه جهان دزدیده شده کودکی را روایت می کند. این فیلم تضاد میان جهانی کودکی و بزرگسالان را به خوبی نشان می دهد.

این تضاد به روشنی توسط این بچه ها و راهی که قرار است بروند تا تبدیل به چهره های بالغی شوند نشان داده می شود.

از این مهم تر پرداختن به بدسرپرستی یا بی سرپرستی بچه ها کار و نبود آموزش و نگرش سرکوب کننده رفتارهایی که باعث می شود، این بچه ها به نوعی از کودکی خود محروم شوند جالب توجه است.

در این راستا توجه خاصی شده به مسئله بازی که به حالت عادی تعریف کننده بخشی از کودکی است و اینجا بازی ناچارا تبدیل به زنجیره کار می شود که توسط بچه ها برنامه ریزی می شود.

نقطه اوج این داستان از طریق یک کارگردانی بسیار خوب اجرا شده که تمرکزش روی جزئیات است. موسیقی فیلم احساس درستی ایجاد می کند بدون اینکه خودش را تحمیل کند.

باید به بازی فوق العاده بازیگران نوجوان اشاره شود که خارق العاده احساسات را بیان می کنند. پیروزی نهایی فیلم واقع بینانه است زمانی که صدای زنگ مدرسه در فضای خالی مدرسه می پیچد.

تا ساعاتی دیگر عوامل فیلم خورشید که هم اکنون در جشنواره ونیز هستند، برای شرکت در اختتامیه حضور پیدا می کنند.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 209

به "جایزه فانوس طلایی به مجید مجیدی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه فانوس طلایی به مجید مجیدی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید