خانم 65 ساله نیشابوری با کوشش کارشناسان اورژانس به زندگی بازگشت

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور از احیای قلبی ریوی پیروز خانم 65 ساله که با هوشیاری کامل در بیمارستان بستری است اطلاع داد.

خانم 65 ساله نیشابوری با کوشش کارشناسان اورژانس به زندگی بازگشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در نیشابور ،رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور اظهارکرد: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس 115 نیشابور مبنی بر کاهش سطح هوشیاری خانم 65 ساله در روستای عطائیه نیشابور، پایگاه اورژانس 115 یغما(عطائیه) به محل حادثه اعزام شد.

مصطفی افشار نیک گفت:پس از رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مصدوم تعیین شد که بیمار ایست قلبی و تنفسی کرده که بلافاصله عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته آغاز شد و بیمار با دریافت دارو و شوک قلبی احیا شد.

وی اظهار داشت: بیمار پس از انتقال به مرکز آموزشی،پژوهشی درمانی 22بهمن با ریتم نرمال قلبی تحویل کادر درمانی شد و با اقدام به موقع کادر درمانی بیمارستان تحت مراقبت ویژه نهاده شد و بعد از سه روز با هوشیاری کامل در بخش مراقبت های ویژه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی 22بهمن بستری می باشد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور توضیح داد: فراگرفتن مهارت احیای قلبی ریوی برای تمام افراد جامعه لازم است و مهمترین عامل در بقای بیماران دچار ایست قلبی-تنفسی آغاز احیا در لحظات اولیه می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1036

به "خانم 65 ساله نیشابوری با کوشش کارشناسان اورژانس به زندگی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم 65 ساله نیشابوری با کوشش کارشناسان اورژانس به زندگی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید