خبرنگاران بارش پراکنده باران کرمانشاه را فرا می گیرد

به گزارش مجله گیلاسفا، کرمانشاه - خبرنگاران - معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه از ورود سامانه ای بارشی به جو استان اطلاع داد و گفت: انتظار می رود از امشب تا روز یکشنبه آینده شاهد بارش های پراکنده ای در اغلب نقاط استان باشیم.

خبرنگاران بارش پراکنده باران کرمانشاه را فرا می گیرد

علی محمد زوراوند روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پیش بینی می گردد بارش ها در ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه شدت بیشتری داشته باشد و حتی در نواحی کوهستانی شاهد رگبار تگرگ نیز باشیم.

وی، رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد در بعضی ساعات بعدازظهر را نیز از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان مطرح نمود و گفت: همین عامل شرایط را برای وقوع گرد و خاک محلی و نفوذ غبار خارجی به مناطق عمدتا جنوبی استان فراهم می نماید.

زوراوند ادامه داد: انتظار می رود در این مدت دمای هوا نیز در مناطق مختلف از فردا تا اواسط هفته بین سه تا پنج درجه در مناطق مختلف کاهش یابد.

معاون هواشناسی استان با بیان اینکه حداکثر دمای امروز (آدینه) شهر کرمانشاه به 25 درجه بالای صفر می رسد، گفت: برای فردا دمای هوای روزانه 23 و برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه نیز به 20 درجه کاهش می یابد.

وی گفت: دمای شبانه شهر کرمانشاه نیز که امشب به حداقل 11 درجه بالای صفر خواهد رسید برای فردا شب به 10 و برای یکشنبه تا سه شنبه نیز بین هفت تا هشت درجه بالای صفر خواهد بود.

زوراوند توضیح داد: برای امروز قصرشیرین با حداکثر دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین و امشب نیز اسلام آبادغرب با حداقل پنج درجه بالای صفر خنک ترین شهرهای استان خواهند بود.

کاهش 22 درصدی بارش ها در استان

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، میانگین بارش های سال جاری استان (اول مهر 1399 تا 20 فرردین 1400) را نیز حدود 295 میلی متر مطرح نمود و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 375 میلی متر بوده 22 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 20 درصد کاهش نشان می دهد.

وی گفت: بارش سال جاری شهرهای مختلف استان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل به جز سومار که هشت درصد رشد داشته مابقی با کاهش بین سه تا 43 درصد روبرو بوده است.

زوراوند همچنین پاوه با حدود 470 میلی متر بارندگی و سومار با 165.5 میلی متر را به ترتیب به عنوان پربارش ترین و کم بارش ترین شهرهای استان در سال زراعی 1399 -1400 گفت.

وی در انتها میانگین بارش های سال جاری شهر کرمانشاه را نیز حدود 304 میلی متر عنوان و اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 422 میلی متر بوده 28 درصد و نسبت به دوره بلند مدت هفت درصد کاهش نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 761

به "خبرنگاران بارش پراکنده باران کرمانشاه را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش پراکنده باران کرمانشاه را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید