خبرنگاران طالبان و دولت افغانستان 870 زندانی را آزاد کردند

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران-خبرنگاران-شبکه خبری الجزیره قطر شنبه شب در خبری بیان کرد که گروه طالبان و دولت افغانستان در چارچوب توافق دوحه، 870 تن از زندانیان دربند را آزاد نموده اند.

خبرنگاران طالبان و دولت افغانستان 870 زندانی را آزاد کردند

به گزارش این شبکه خبری قطری، از این تعداد 820 زندانی را طالبان و 50 تن از نیروهای طالب را دولت آزاد نموده است.

منابع خبری افغانستان نهم خرداد ماه گذشته نیز از آزادی 500 زندانی از زندان بگرام خبر داده بودند، پیش از آن و در فروردین ماه امسال جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان از آزادی دومین گروه 100 نفری زندانیان طالبان از این زندان خبر داده بود.

براساس گزارش الجزیره، با آزادی این 50 تن از اعضای طالبان، مجموع افرادی که توسط دولت افغانستان از زندان آزاد شده اند به 4 هزار و 490 نفر رسیده است.

جلال الدین شینواری دادستان سابق گروه طالبان به رسانه های افغانستان پیشتر گفته بود، تا زمانی که تمام پنج هزار زندانی طالبان از جمله 15 فرمانده این گروه که برسر آن اختلاف وجود دارد، آزاد نشوند، فرصت برای شروع گفت وگوی بین افغانی فراهم نخواهد شد.

توافق نامه آمریکا و طالبان پس از 11 دور مذاکرات رسمی 10 اسفند ماه 98 توسط زلمی خلیلزاد و عبدالغنی برادر بصورت رسمی امضا شد.

این توافقنامه با حضور نمایندگان 35 کشور و سازمان های بین المللی امضا کردند که رهایی زندانیان طالبان پیش از شروع گفت وگوی بین افغانی یکی از این توافقات بود.

دولت افغانستان اما خود را ملزم به این توافقنامه نمی داند و تأکید می نماید که برای رهایی زندانیان طالبان باید گفت وگوی مستقل میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان صورت گیرد اما طالبان برای فراخواندن هیأت خود از کابل دست به دامن آمریکا شده و خواهان رهایی زندانیان خود شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 135

به "خبرنگاران طالبان و دولت افغانستان 870 زندانی را آزاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طالبان و دولت افغانستان 870 زندانی را آزاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید