خبرنگاران 33 طرح بهداشتی در خراسان رضوی طی دهه فجر بهره برداری می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، مشهد- خبرنگاران- 33 طرح بهداشتی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 33 طرح بهداشتی در خراسان رضوی طی دهه فجر بهره برداری می گردد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از قائم مقام معاونت بهداشتی خود گزارش داد: این طرحها با زیر بنای 14 هزار و 850 متر مربع و با اعتبار 252 میلیارد و 480 میلیون ریال احداث شده است.

دکتر کاظم فرهمند افزود: 231 میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات دانشگاهی، استانی و کشوری و 21 میلیارد و 480 میلیون ریال هم توسط خیران هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه ها شامل پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 16 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 2 پایگاه سلامت شهری، یک پایگاه سلامت روستایی، یک مرکز زیست پزشک، یک مرکز جامع بهداشتی و درمانی، 6 خانه بهداشت و یک مرکز آموزش بهورزی است.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک سال اخیر با وجود این که با بحران کرونا روبرو بودیم توسعه اقدامات مرتبط با حوزه بهداشت متوقف نشده است.

و تمام تلاشمان این است که این پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسد و بتوانیم بهترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

فرهمند افزود در حال حاضر 43 پروژه در حال ساخت در حوزه بهداشت داریم که مهمترین آنها بزرگترین آزمایشگاه مرجع شرق کشور است.

به گفته وی، از مجموع پروژه های در حال ساخت حوزه معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد 16 پروژه پیشرفت بالای 90 درصدی دارند و تلاشمان این است که تمامی این پروژه ها در سال 1400 و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 646

به "خبرنگاران 33 طرح بهداشتی در خراسان رضوی طی دهه فجر بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 33 طرح بهداشتی در خراسان رضوی طی دهه فجر بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید