درخواست مهم پرسپولیس از AFC و فیفا

به گزارش مجله گیلاسفا، قطعا یکی از بزرگ ترین مسائل پرسپولیس در این روز ها این است که آن ها درآمد ارزی ندارند و با توجه به نرخ دلار و یورو در کشور توانایی تبدیل ریال به ارز هم از قدرت باشگاه خارج است و هزینه اضافی زیادی را روی دست سرخ ها می گذارد.

درخواست مهم پرسپولیس از AFC و فیفا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، طبق قانونی که امسال در لیگ برتر فوتبال کشورمان حاکم شد تیم های لیگ فزونی حق اینکه بخواهند بازیکن جدید خارجی را به خدمت بگیرند، ندارند و تنها می توانند از نفرات خارجی که از سال های قبل در تیم شان بوده استفاده کنند و حتی جابه جایی بازیکنان خارجی لیگ برتر از تیمی به تیم دیگر نیز ممنوع است.

هرچند در نگاه اول این قانون من درآوردی و به ضرر فوتبال کشورمان تصور می شود، اما درواقع برخی تیم ها از این تصمیم سود زیادی بردند و شاید مهم ترین این تیم ها هم استقلال و پرسپولیس هستند که بدون بودجه دولتی و بدون مالک خصوصی اداره می شوند و طی سال های گذشته نشان داده اند توانایی پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی خود را ندارند و این بدهی ها مسائل زیادی برای آن ها در مجامع قانونی بین المللی ایجاد کرده است.

بدهی های ارزی و تیمی که درآمد ارزی ندارد!

قطعا یکی از بزرگ ترین مسائل پرسپولیس در این روز ها این است که آن ها درآمد ارزی ندارند و با توجه به نرخ دلار و یورو در کشور توانایی تبدیل ریال به ارز هم از قدرت باشگاه خارج است و هزینه اضافی زیادی را روی دست سرخ ها می گذارد.

سرخ ها که می توانستند از راه هایی نظیر ترانسفر بازیکن به تیم های خارجی بخشی از بدهی های ارزی خود را بپردازد، در ابتدای فصل نقل وانتقالات به دلیل عدم اشراف مدیران به قرارداد بازیکنان ستاره، نتوانستند از کنار بازیکنانی مثل مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده درآمدی را به جیب بزنند و حتی در ماجرای ترانسفر بشار رسن به القطر هم نهایت بی تجربگی را به خرج دادند تا پولی که می شد از کنار این بازیکن به حساب پرسپولیس واریز شود از دست برود و آن ها بشار را که در رشد و شکوفایی اش نقش به سزایی داشتند خیلی ساده و ارزان از دست بدهند.

پرسپولیسی ها حالا با آخرین بدهی های ارزی خود روبه رو هستند و بعد از اینکه حکم بودیمیر برای آن ها به جریان افتاد، به زودی باید در انتظار احکام کالدرون و دستیارانش و همچنین جری بنگستون باشند و همین موضوع به عاملی تبدیل شده که بار دیگر باشگاه در چالش تهیه ارز برای بسته نشدن پنجره نقل وانتقالاتی اش قرار بگیرد.

نامه به AFC برای پرداخت بدهی ها

پرسپولیسی ها با توجه به حضور در فینال آسیا و پاداش خوبی که می توانند از این راه کسب کنند، کورسوی امیدی دارند که بتوانند با استفاده از این پول که بیش از 2 میلیون دلار خواهد بود، برخی از این مسائل اقتصادی را حل کنند. هرچند در این راه هم آن ها با مسائلی روبرو هستند که مهم ترین آن ها شرایط تحریم های ظالمانه ای است که علیه کشورمان در جریان است و این اجازه را نمی دهد که مبالغ به راحتی به حساب طرف های ایرانی واریز شود و همین موضوع فکر سرخ ها را به خود مشغول کرده است.

در این خصوص شنیده می شود پرسپولیسی ها قصد دارند بخشی از این پول را به همان شکل که در قضیه بدهی به برانکو و دستیارانش هزینه کرده اند، خرج کنند و طبق شنیده های فرهیختگان از باشگاه پرسپولیس، آن ها به زودی نامه ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می کنند تا از آن ها درخواست کنند با توجه به شرایط تحریم و عدم توانایی AFC برای انتقال پاداش پرسپولیس به حسابش، بخشی از این پول را صرف پرداخت بدهی های آن ها به بازیکنان و مربیان خارجی کند.

البته سرخ ها باید بتوانند کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کنند که معادل ریالی این بدهی ها را در حساب خود دارند و، چون شرایط تحریم اجازه انتقال این پول به حساب خارجی ها را نمی دهد، می خواهند از این طریق نسبت به تسویه حساب با طرف های خارجی شان اقدام کنند.

پول چه زمانی به حساب سرخ ها می نشیند؟

اینکه پاداش آسیایی سرخ ها چه زمانی در حساب شان در کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می گیرد یکی دیگر از معضلاتی است که پرسپولیسی ها دارند، چراکه آن ها تا 12 بهمن بیشتر مهلت ندارند که بخواهند با بودیمیر تسویه حساب کنند و اگر پیروز به انجام این کار نشوند با بسته شدن 3 پنجره نقل وانتقالاتی روبرو می شوند و این برای تیمی که قرار است در نیم فصل نسبت به تقویت خود اقدام کند اصلا اتفاق خوبی محسوب نمی شود.

در این خصوص پیگیری های فرهیختگان نشان می دهد معمولا پاداش های تورنمنت های مختلف بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا، در خاتمه هر سال به حساب تیم ها واریز می شود و آن ها می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و این می تواند خبر خوبی برای پرسپولیسی ها محسوب شود.

با این حساب پرسپولیسی ها قطعا تا 12 بهمن می توانند روی پولی که از بابت حضور در فینال آسیا به دست آورده اند حساب کنند و تنها می ماند جلب رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه قبول کند پول طلبکاران خارجی پرسپولیس را از این حساب پرداخت کند.

سرخ ها از بودیمیر تخفیف می خواهند

پرسپولیسی ها قصد دارند درکنار ارسال درخواست به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت مطالبات خارجی های سابق خود، با بودیمیر و وکیلش هم وارد مذاکره شوند و از او بخواهند که بابت فصلی که اصلا برای پرسپولیس به میدان نرفته است، تخفیفی را لحاظ کند تا در این شرایط بد اقتصادی کشور آن ها تحت فشار قرار نگیرند. البته با توجه به اتفاقاتی که در زمان مدیران قبلی برای بودیمیر رخ داده بعید به نظر می رسد او قبول کند تخفیفی به این تیم بدهد؛ اما طبق شنیده ها، سرخ ها قصد دارند بعد از دریافت موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص پرداخت پول این بازیکن، به بودیمیر پیشنهاد پرداخت نیمی از طلبش را ارائه بدهند که باید دید این موضوع مورد موافقت این بازیکن قرار می گیرد یا اینکه او تمامی پول خود را از پرسپولیسی ها می خواهد؟!

استعلام پرسپولیس از فیفا

پرسپولیسی ها علاوه بر بدهی به بودیمیر، باید طلب یکی از دستیاران کالدرون و همچنین بنگستون را هم پرداخت کنند و با توجه به مبلغ پایینی که این 2 خارجی از سرخ ها می خواهند، مدیران این باشگاه قصد دارند راه حلی برای پرداخت این پول پیدا کنند. در این خصوص از باشگاه پرسپولیس خبر می رسد آن ها قصد دارند از فیفا استعلام بگیرند و بدانند که آن ها برای پرداخت بدهی دستیاران برانکو، چه مقدار از درآمدشان در فیفا را هزینه کرده اند و چه مبلغی در حساب آن ها باقی مانده است. مدیران سرخ امیدوارند مبلغی که در فیفا دارند به حدی باشد که بتوانند بدهی اینگیو و بنگستون را پرداخت کنند و مجبور نشوند برای این مبلغ دست به دامن کنفدراسیون فوتبال آسیا شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 425

به "درخواست مهم پرسپولیس از AFC و فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مهم پرسپولیس از AFC و فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید