درگیری پلیس اسپانیا با معترضان، 80 تن بازداشت و 100 تن زخمی شدند

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، اعتراضات مردمی علیه صدور حکم زندان برای یک خواننده رپ اسپانیایی که به جرم توهین به پادشاهی اسپانیا و ستایش از خشونت تروریستی محکوم شناخته شد، شامگاه پنج شنبه (به وقت مادرید) وارد سومین شب خود شد.

درگیری پلیس اسپانیا با معترضان، 80 تن بازداشت و 100 تن زخمی شدند

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

در واقع، پابلو هاسل خواننده رپ اسپانیایی که این هفته محکومیت زندان نُه ماهه خود را در زندانی در شمال شرقی اسپانیا شروع کرد، بحث داغی را درباره محدودیت های واقعی آزادی بیان در اسپانیا و همچنین حد نهایی بکارگیری خشونت هم از طرف معترضان و هم نیروهای پلیس به راه انداخت.

به موازات این اعتراض ها، شریک کوچک ائتلاف حاکم بر اسپانیا حزب چپ افراطی متحد ما می توانیم (Unidas Podemos) روز پنج شنبه طوماری را تنظیم کرد که در آن خواهان عفو کامل هاسل و دیگر خواننده رپی می شد که در سال 2018 برای فراز از محاکمه خود به جرم تجلیل از تروریسم به بلژیک گریخته بود.

اما مقامات دادگاه در منطقه کاتالونیا در اقدامی که می تواند به تعمیق تنشها بیانجامد، اعلام کردند که هاسل فرصت را برای ارائه دادخواست تجدیدنظر از دست داده است و به جرم کارشکنی در راستا اجرای عدالت و تجاوز و تعدی در سال 2017 با محکومیت حبس طولانی تر (دو سال و نیم) روبروست.

شایان ذکر است که این حکم نیز می تواند در دیوان عالی اسپانیا مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

با این حال، معترضان به بازداشت این خواننده رپ شامگاه پنج شنبه همچون دو شب پیش از آن در چندین شهر اسپانیا گردهمایی اعتراضی برگزار کردند که غالب آنها در ابتدای امر مسالمت آمیز بود.

در شهر بارسلونا، پایتخت منطقه کاتالونیا صدها نفر در میدان مرکزی شهر فریاد پابلو هاسل، آزادی و رسانه های اسپانیا، فریبکار و شیاد سر دادند. پس از آن ده ها تن از معترضان با جدا شدن از این گردهمایی موانع ایجاد شده با سطل های زباله را آتش زده و به سمت نیروهای پلیس سنگ، بطری و وسایل دیگر پرتاب کردند.

در شهر ساحلی والنسیا، پلیس اسپانیا برای متفرق کردن معترضان از باتوم استفاده کرد و دست کم 8 تن را دستگیر کرد.

لازم به ذکر است که از زمان بازداشت پابلو هاسل تا به امروز حدود 80 معترض بازداشت و بیش از 100 تن زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 704

به "درگیری پلیس اسپانیا با معترضان، 80 تن بازداشت و 100 تن زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس اسپانیا با معترضان، 80 تن بازداشت و 100 تن زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید