ساماندهی 118610 موتورسیکلت رسوبی، 4 روز تا خاتمه طرح وقت است

به گزارش مجله گیلاسفا، رئیس پلیس ترافیک شهری از ترخیص و ساماندهی 118 هزار و 610 موتورسیکلت رسوبی اطلاع داد و گفت: تنها 4 روز دیگر تا انتها طرح ترخیص این موتورسیکلت ها وقت است و امکان دارد این زمان تمدید نشود.

ساماندهی 118610 موتورسیکلت رسوبی، 4 روز تا خاتمه طرح وقت است

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سرهنگ محمدباقر سلیمی اظهار کرد: طرح ویژه ساماندهی موتورسیکلت های رسوبی از 18 آبان شروع شد و تا دو ماه بعد یعنی 18 دی ماه ادامه دارد. قرار است در این طرح، موتورسیکلت هایی که تحت عناوین مختلف سالیان سال در پارکینگ ها توقیف هستند با تسهیلات ویژه ای ترخیص شوند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به اینکه چند درصد از موتورسیکلت های موجود در پارکینگ ها به اصطلاح رسوبی هستند؟ توضیح داد: از مجموع موتورسیکلت هایی که به دلایل مختلف توقیف شده بودند، بیش از 70 درصد در فرصت های قانونی معین شده (یک روز تا 82 ساعت) و یا تا زمان معین و تکلیف پرونده قضائی، ترخیص شده اند و تنها 30 درصد این موتورسیکلت ها در پارکینگ ها رسوب نموده اند.

وجود 830 هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های سراسر کشور

سلیمی ادامه داد: بر اساس آماری که سامانه جامع پارکینگ نیروی انتظامی اعلام نموده است حدود 830 هزار موتورسیکلت از سال های گذشته در پارکینگ های 1247 شهر مختلف رسوب نموده اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به تسهیلات ویژه ای که برای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در نظر گرفته شده است، گفت: تقسیط خلافی و سوابق تخلفاتی این دسته از موتورسیکلت ها بخگرددگی دو برابری جرایمی که از قبل وجود داشت، کاهش هزینه پارکینگ و محاسبه آن بر اساس نرخ تصویب شده در سال 1394، اخذ تعهد از افرادی که در لحظه توقیف موتورسیکلت فاقد گواهینامه بودند به منظور ترخیص موتورسیکلت از نمونه تسهیلاتی است که برای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی افرادی که در لحظه توقیف موتورسیکلت فاقد گواهینامه بودند بر اساس یک تعهد می توانند موتورسیکلتشان را ترخیص نمایند اما تا زمانی که گواهینامه دریافت ننمایند اجازه رانندگی و یا استفاده از هر گونه وسیله نقلیه را ندارند.

سلیمی توضیح داد: در رابطه با بیمه نامه و دیگر موارد مختلف هماهنگی های لازم با دفاتر پلیس +10 و دفاتر خدمات انتظامی اجرا شده است تا افراد بتوانند با روال سریعی موتورسیکلت های خود را ترخیص نمایند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به اینکه متصرفان هم می توانند موتورسیکلت های رسوبی را ترخیص نمایند، گفت: یک سری از افراد، متصرف موتورسیکلت هستند نه مالک آن. این افراد اگر قبض پارکینگ داشته باشند و یا سندی مبنی بر اینکه در لحظه توقیف موتورسیکلت، متصرف آن بوده اند، می توانند همانند مالکان با شرایط سهل و آسانی که ارائه شده است، از خدمات ترخیص موتورسیکلت های رسوبی استفاده نمایند.

وی اعلام کرد: تا به امروز برابر آمار سامانه جامع پارکینگ نیروی انتظامی 118 هزار و 610 دستگاه موتورسیکلت رسوبی سامان دهی شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد و همدان استان هایی هستند که بنا بر تناسب نرخ موتورهای موجود در پارکینگ ها استقبال بیشتری از طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی کردند.

سلیمی ادامه داد: همچنین آذربایجان غربی، فارس، تهران عظیم، خراسان رضوی و اصفهان استان هایی هستند که از نظر عدد مطلق ساماندهی شدن موتورسیکلت ها از اعداد بالاتری در مقایسه با سایر استان ها قرار دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می گردد مردم استقبال خوبی از این طرح ننموده اند، آیا شما این موضوع را تأیید می کنید؟ گفت: هزار و 200 دفتر پلیس +10 و بیش از 300 مرکز ترخیص در کشور را فعال نموده ایم تا این 1500 دفتر خدماتی بتوانند خدمات سریعی را به درخواست نمایندگان ارائه دهند. تا به امروز درخواستی در راستای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی نداشته ایم که روی زمین مانده باشد. یعنی هر کسی که درخواست ترخیص داشته، با تکمیل مدارک توانسته این خدمات را دریافت کند.

2 هزار و 486 درخواست برای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی هنوز فعال است

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا توضیح داد: از مجموع 120 هزار درخواستی که در راستای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا به امروز داشتیم تعداد 2 هزار و 486 درخواست همچنان فعال است. یعنی در مرحله رسیدگی و تکمیل مدارک قرار گرفته است.

سلیمی اضافه نمود: اما اینکه گفته می گردد از این طرح استقبال خوبی نشده یک دلیلش مربوط به محدودیت های سراسری کرونایی در سراسر کشور است که از یکم آذرماه اعمال شد و به همین دلیل، دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی فعالیتش بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف شد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا این فرصت دو ماهه ترخیص موتورسیکلت های رسوبی انجام می گردد؟ گفت: تا به این لحظه تصمیمی برای تمدید بازه زمانی دو ماهه ترخیص موتورسیکلت های رسوبی گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی برای تمدید بازه زمانی گرفته گردد، پلیس به وسیله رسانه ها اعلام می نماید.

مقام قضائی برای موتورسیکلت های باقی مانده در پارکینگ ها تصمیم می گیرد

وی با اشاره به موتورسیکلت هایی که بعد از اتمام طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها باقی مانده اند، گفت: بعد از سرانجام طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی، ا مکان دارد تعدادی از موتورسیکلت ها هنوز در پارکینگ ها باقی مانده باشند. این موتورسیکلت ها اگر پرونده مفتوح قضائی داشته باشند تا زمان معین و تکلیف در پارکینگ ها باقی می مانند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا ادامه داد: اما بخش دیگر موتورسیکلت ها طبق قانون اموال بلاصاحب و متروکه به مقام قضائی تحویل داده می گردد تا از آن طریق به مزایده گذاشته گردد و یا تحویل مراکز اسقاطی گردد.

وی در سرانجام گفت: در هر صورت مقام قضائی برای موتورسیکلت های بلاصاحب رسوب شده در پارکینگ ها تصمیمات لازم را می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 546

به "ساماندهی 118610 موتورسیکلت رسوبی، 4 روز تا خاتمه طرح وقت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی 118610 موتورسیکلت رسوبی، 4 روز تا خاتمه طرح وقت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید