طالبان: حضور نظامیان خارجی در افغانستان را تحت هیچ عنوانی قبول نداریم

به گزارش مجله گیلاسفا، طالبان در واکنش به انتشار گزارشی در خصوص واگذاری امنیت میدان هوایی کابل به ترکیه اظهار کرد، حضور نظامیان خارجی تحت هیچ اسم از سوی این گروه پذیرفته نیست.

طالبان: حضور نظامیان خارجی در افغانستان را تحت هیچ عنوانی قبول نداریم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه طالبان با انتشار بیانیه ای به احتمال حضور نیروهای بعضی کشورها پس از خروج نیروهای آمریکایی و بین المللی از افغانستان با هدف تأمین امنیت میدان هوایی کابل و بعضی از نماینده گی ها سیاسی واکنش نشان داد.

در بیانیه گروه طالبان آمده است که حضور نظامیان خارجی تحت اسم و از هر کشوری که باشد برای این گروه قابل قبول نیست.

پیش تر گزارش شده بود که امنیت میدان هوایی کابل به ترکیه واگذار می گردد.

گروه طالبان گفته است مسؤولیت تامین امنیت میدان های هوایی، سفارت خانه های خارجی و نمایندگی های دیپلماتیک در افغانستان، مسؤولیت افغان ها است.

در بیانیه طالبان آمده است: هیچ کسی به امید بقای حضور نظامی یا امنیتی در کشور ما نباشد و نباید گامی بردارد که در نتیجه آن، روابط بین ملت ها و کشورها متشنج گردد.

گروه طالبان هشدار داده است، با کسانی که بخواهند به بهانه تامین امنیت میادین هوایی و مکان های دیپلماتیک باقی بمانند، برخورد جدی خواهد نمود و این گروه به آن ها به دیده اشغال گر نگاه خواهد نمود.

از سویی هم، گروه طالبان تأکید نموده است که مردم افغانستان به یاری های بشردوستانه و غیرمغرضانه جامعه جهانی و کشورهای خیرخواه و دوست احتیاج دارند و طالبان خواستار ادامه این یاری ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 902

به "طالبان: حضور نظامیان خارجی در افغانستان را تحت هیچ عنوانی قبول نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: حضور نظامیان خارجی در افغانستان را تحت هیچ عنوانی قبول نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید