طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی

به گزارش مجله گیلاسفا، ته چین گوشت و قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع ته چین مجلسی است. در اینجا با طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی با قارچ ورقه ای آشنا شوید.

طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ته چین یک غذای ایرانی است که از ترکیب برنج، گوشت یا مرغ، ماست، تخم مرغ و زعفران فراوان درست می گردد. ته چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایی که دارد جزو غذاهای رسمی و مناسب مهمانی ها محسوب می گردد که از دو بخش تشکیل شده است: اول قشر کلفت ته دیگ زعفرانی که مقداری گوشت یا مرغ پخته در آن قالب گیری شده است. دوم چلو سفید که روی ته دیگ ریخته می گردد و هنگام کشیدن غذا زیر ته دیگ یا کنار آن قرار می گیرد و در واقع مکمل آن است. بخش چلو سفید قابل حذف است و در سالن های غذاخوری اغلب ته چین را به همان صورت قشر تَه دیگ درست می نمایند، اگرچه در خانه ها این روش کمتر معمول است.

برنح ته چین در همه موارد به یک شکل طبخ می گردد. ته چین می تواند هم در فر و هم روی شعله گاز پخته گردد. برای ته دیگ کلفت، ته چین باید در حرارت ملایم و مدت زمان بیشتری طبخ گردد. در هنگام کشیدن ته چین، بهتر است کمی کره آب شده روی ته دیگ داده گردد.

ته چین مرغ نسبت به دیگر انواع ته چین شناخته شده تر است اما از انواع دیگر می توان به ته چین گوشت و بادمجان، ته چین ماهی، ته چین گوشت چرخ نموده، ته چین آلبالو پلو و ... اشاره نمود.

در ادامه قصد داریم طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از گوشت بره تهیه شده و بسیار خوش طعم و مناسب مهمانی هاست. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت مجلسی

برنج3 پیمانه
مغز ران بره300 گرم
کرفس2 ساقه
هویج1 عدد
پیاز1 عدد
قارچ ورقه2 پیمانه
پیاز داغ2 ق غذاخوری
ماست چکیده2 پیمانه
تخم مرغ4 عدد
زعفران ساییده3 ق غذاخوری
کره50 گرم
روغنبه میزان لازم
نمک، فلفل، دارچینبه میزان لازم
زرشک و خلالبه میزان لازم

طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی

  1. برای تهیه ته چین گوشت، ابتدا گوشت را با کرفس، هویج، پیاز، آب و ادویه دلخواه و دارچین بپزید تا جایی که حدود نصف لیوان آب از پخت آن باقی بماند.
  2. وقتی گوشت پخته شد، گوشت را درآورده و خرد کنید (ریش ریش نکنید).
  3. برنج را هم از یک ساعت قبل آبکش نموده وکنار بگذارید تاسرد گردد (برنج آبکشی برای ته چین را باید زنده تر بردارید.)
  4. را با تخم مرغ، زعفران و نمک مخلوط نموده سپس برنج را با کمی نمک و فلفل با مخلوط ماست و تخم مرغ (زرده وسفیده باهم) مخلوط کنید.
  5. کف تابه (حتما نچسب) مقداری روغن و نصف کره آبشده ریخته، نصف مایه ته چین روی آن بریزید و تکه های گوشت بره و قارچ را روی آن بچینید.
  6. پیازداغ را روی مواد بپاشید.
  7. بقیه مواد مخلوط را روی گوشت ریخته و صاف کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و در ظرف را ببندید.
  8. بقیه کره را با یک قاشق روغن روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب گردد و زمانی که بخار برنج بلند شد، روی آن بریزید و حرارت را ملایم کنید تا ته و اطراف ته چین طلایی گردد.
  9. می توانید روی دیگر ته چین گوشت را هم داخل تابه برگردانید تا خوب برشته گردد سپس در ظرف مورد نظر برگردانده و کمی که سردشد برش زده و نوش جان کنید.
نکته: برای میان ته چین مجلسی به جای گوشت بره از فیله مرغ یا حتی فقط قارچ ورقه یا مایع ماکارانی هم می توانید بهره ببرید. ارتفاع ته چین گوشت را زیاد نکنید زیرا کیفیت آن پایین می آید.

امیدواریم از این آموزش استفاده نموده و این غذای خوشمزه را تهیه کنید و در مهمانی ها به همراه مهمانان از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 282

به "طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید