10 غذای لذیذ بدون برنج

به گزارش مجله گیلاسفا، اگر از گوشت چرخ کرده بیزارید و دنبال یک غذای بدون برنج هستید، کوکوی مرغ پیشنهاد مجذوب کننده و لذیذی است.

10 غذای لذیذ بدون برنج

مصرف زیاد برنج موجب افزایش چربی شکم، ریسک دیابت نوع دوم و بروز برخی بیماری ها می شود؛ پس سعی کنید غذای بدون برنج هم در برنامه غذایی خود قرار دهید.

یکی از دغدغه های خانم ها برای تهیه غذا مخصوصا برای شام درست کردن غذای بدون برنج و متنوع با مواد اولیه دم دستی سریع است. در این مطلب با 10 غذایی که بدون برنج تهیه می شوند، آشنا می شوید:

1- دلمه بادمجان: دلمه بادمجان یکی از انواع دلمه است. دلمه یک کلمه ترکی به معنی پر شده است. دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای، کدو سبز، گوجه فرنگی از انواع مختلف دلمه هستند؛ اما طعم بی نظیر بادمجان باعث شده تا دلمه بادمجان شکم پر، محبوب ترین دلمه شناخته شود.

این غذای لذیذ جزو بهترین غذا های سنتی ایرانی محسوب می شود و به علت ظاهر شکیل و وسوسه انگیزش، مناسب سرو در مهمانی هاست. دلمه بادمجان خوشمزه را می توانید به نام فینگر فود هم سرو کنید.

2- کوکوی مرغ: اگر از گوشت چرخ کرده بیزارید و دنبال یک غذای بدون برنج هستید، کوکوی مرغ پیشنهاد مجذوب کننده و لذیذی است.

3- بریانی: بریان یا بریانی اصفهان از گوشت گوسفند تهیه می شود که آب پز و سپس چرخ شده است. این گوشت بعد از آن همراه با دارچین و نعنا در کفگیر های مخصوص ریخته شده و روی آتش پخته می شود. بریانی را معمولاً با جگر سفید پخته چرخ شده روی نان سنگک سرو می کنند.

4- سمبوسه: سمبوسه یک غذای محبوب جنوبی است که طعم و مزه تند و لذیذی دارد. این غذا را می توان به نام پیش غذا و یا یک میان وعده هم تهیه کرد. محتویات سمبوسه سنتی سیب زمینی و پیاز و سبزیجات معطر است. اما امروزه در سمبوسه از مواد دیگر مثل گوشت چرخ کرده و انواع پنیر هم استفاده می شود.

5- شامی پوک: شامی پوک که با نام شامی لپه هم شناخته می شود، یکی از ساده ترین انواع شامی است. علت نامگذاری این شامی سوراخی است که وسط آن ایجاد می کنیم.

6- کوکو سیب زمینی: کوکوی سیب زمینی اصولا از جمله غذا هایی است که سریع و راحت درست می شود. حالا تصور کنید اگر بخواهیم آن را با سرعت بیشتری آماده کنیم، چه باید بکنیم؟ درست حدس زدید؛ تنها راه، حذف زمان پخت سیب زمینی ها و در نتیجه استفاده از سیب زمینی به صورت خام است.

7- چیکن استراگانف: اگر از خوردن غذا هایی که با مرغ درست می شود خسته شده اید و زرشک پلو و باقالی پلو با مرغ، ته چین، ساندویچ مرغ، مرغ سوخاری و .. برایتان تکراری شده، دست به کار شوید و چیکن استراگانف درست کنید. یک غذای کامل و مغذی با پخت بسیار راحت. در کمتر از نیم ساعت می توانید این وعده غذایی را آماده و با برنج میل کنید.

8- شنیسل مرغ: شنیسل مرغ یکی از غذا های خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. این غذا در کل جهان فراگیر شده است و یک غذای بین المللی محسوب می شود.

9- فیش فینگر: فیش فینگر از انواع غذا های خوشمزه و مقوی و سالم است که طعمی متفاوت و بی نظیر دارد؛ در طرز تهیه فیش فینگر از ماهی بدون استخوان استفاده می شود و شما می توانید این نوع غذا را با سس تاتار میل کنید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

10- میرزا قنامی: میرزا قنامی از آن غذا های اصیل و سنتی گیلانی است که چه گیاه خوار باشید چه نه، با یک بار امتحان کردنش برای همیشه طرفدارش خواهید شد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 930

به "10 غذای لذیذ بدون برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای لذیذ بدون برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید