محبت ریزی یا Pebbling چیست و چرا نوجوانان به آن روی آورده اند؟

به گزارش مجله گیلاسفا، یک وقتی نسل پیش از ما برای ارتباط از گفتگوی چهره به چهره و تلفن و نامه کاغذی استفاده می کردند. آن عصر دیگر کاما تمام شده. آخرین برای که برای کسی نامه به معنی واقعی کلمه و نه ارسال سند فرستاده اید، کی بوده است؟

محبت ریزی یا Pebbling چیست و چرا نوجوانان به آن روی آورده اند؟

نسل ما هنوز دوست دار دیالوگ و زایش کلمات است. اما نسل تازه این طوری ارتباط برقرار نمی نماید و دوست ندارد به صورت پاراگراف های طولانی منظور و قصد خودش را نمایان کند و حتی عشق بورزد به همین دلیل است که محب ورزی یا محبت ریزی آنها به صورت ارسال چیزهایی در شبکه های اجتماعی است که جالب یا خنده دار یا دارای نکته می دانند و پاسخی هم که می خواهند ارسال همین چیزهای یا ایموجی است.

این نوشته پیشنهاد می نماید که والدین این شیوه ارتباط را به رسمیت بشناسند و دست کم بخشی از ارتباطشان را برای نزدیکی بیشتر به این صورت انجام بدهند.

نوجوانان برای نشان دادن محبت و عشق خود از روش تازهی به نام Pebbling استفاده می نمایند. این روش اغلب برای توصیف روابط عاشقانه به کار می رود اما اکنون در سایر انواع روابط، از جمله بین والدین و بچه ها نیز مشاهده می گردد.

تاریخچه Pebbling

اصطلاح Pebbling از رفتار پنگوئن های جنتو در قطب جنوب گرفته شده است که با اهدای سنگ به یکدیگر ابراز علاقه می نمایند. در شکل مدرن، Pebbling به معنای ارسال نشانه های کوچک محبت، مانند میم ها، گیف ها یا ویدئوهای شبکه های اجتماعی به دوستان یا عزیزان است. این نشانه ها می توانند پیغام های کوتاه، تصاویر بامزه یا حتی لینک هایی به آهنگ های مورد علاقه باشند.

فواید Pebbling

طبق گفته کارشناسان، Pebbling راهی برای تقویت روابط و نشان دادن محبت است. این کار نه تنها برای گیرنده خوشایند است، بلکه برای فرستنده نیز موجب ترشح دوپامین، هورمونی مرتبط با لذت و انگیزه، می گردد. تماشا شادی گیرنده باعث ترشح اکسی توسین، هورمونی که احساس اعتماد و همدلی را تقویت می نماید، می گردد.

معایب Pebbling

با این حال، درک نشدن معنای پشت این حرکت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مهم است که والدین با شناخت زبان محبت بچه ها خود، روابط شاد و سالم را تقویت نمایند. عدم درک یا پذیرش Pebbling از سوی گیرنده می تواند منجر به سوءتفاهم و فاصله عاطفی گردد.

چگونه والدین می توانند از Pebbling استفاده نمایند؟

والدین می توانند با ارسال میم های خنده دار، ویدیوهای تیک تاک یا پیغام های شخصی به بچه ها خود، با آنها ارتباط برقرار نمایند. بعلاوه ارسال یادداشت های قدردانی، انجام فعالیت های مشترک و ارسال موزیک های مرتبط با تجربیات مشترک، می تواند ارتباط والدین و بچه ها را تقویت کند. به عنوان مثال، ارسال یک تصویر خنده دار با یک پیغام کوتاه محبت آمیز می تواند روز فرزندتان را بسازد و رابطه ای نزدیک تر ایجاد کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 تیر 1403 بروزرسانی: 6 تیر 1403 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1490

به "محبت ریزی یا Pebbling چیست و چرا نوجوانان به آن روی آورده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبت ریزی یا Pebbling چیست و چرا نوجوانان به آن روی آورده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید