مقاله: 2 طرز تهیه تاس کباب مجلسی با گوشت یا مرغ

به گزارش مجله گیلاسفا، *بروجردی ها به تاس کباب لوبیا چیتی اضافه می نمایند و خرم آبادی ها در تاس کباب لپه می ریزند. حبوبات را از شب قبل خیس کنید، چند بار آب آن ها را عوض کنید، در زودپز یا قابلمه بپزید و در اواسط پخت به تاس کباب اضافه کنید. می توانید گوشت و حبوبات را در زودپز بپزید.

مقاله: 2 طرز تهیه تاس کباب مجلسی با گوشت یا مرغ

*در گرجستان تاس کباب را با گوشت بره، گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، سبزیجات و سیر می پزند و در ظرفی سفالی به نام چاناخی سرو می نمایند به همین دلیل تاس کباب گرجستانی به چاناخی مشهور است.

*در گذشته تاس کباب را در دیگ های بزرگ مسی که خیلی هم سنگین بودند بار می گذاشتند که به تاس معروف بودند به همین خاطر به این غذا تاس کباب می گویند. شما هم می توانید تاس کباب را در قابلمه مسی بار بگذارید.

برای درست کردن تاس کباب خوشمزه و مجلسی ابتدا باید دنبه ها را کف قابلمه در یک ردیف بچینید. 1 عدد پیاز را خرد کنید و روی دنبه ها بچینید. نمک، فلفل، ادویه کاری و زردچوبه را هم روی آن ها بپاشید و در ردیف بعدی یک لایه گوشت و پیاز و ادویه و فلفل را به همین ترتیب بچینید. در ردیف آخر گوجه فرنگی و سیب زمینی را هم به صورتی ردیفی بچینید و روی آن هم فلفل و زردچوبه و نمک بپاشید. آلو خورشتی ها را روی مواد بچینید. رب گوجه فرنگی را به مقداری آب مثل یک سس درست کنید و روی مواد بریزید. 2 لیوان آب را روی مواد بریزید، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تاس کباب روی شعله ملایم گاز به مدت 2 الی سه ساعت خوب بپزد و جا بیفتد. تاس کباب باید کم آب و غلیظ باشد.

منبع مقاله: 2 طرز تهیه تاس کباب مجلسی با گوشت یا مرغ

انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1086

به "مقاله: 2 طرز تهیه تاس کباب مجلسی با گوشت یا مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 2 طرز تهیه تاس کباب مجلسی با گوشت یا مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید